  • Data: 2005-04-24 18:36:25
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie moje proste jest - czy warto zabezpieczyć taki numerek (karta
    > inteligo) przez zamazanie go na karcie? Chodzi o utrudnienie
    > wykorzystania np. przy kradzieży. Bo chyba do niczego innego niż
    > transakcje online nie jest wymagany, a przecież wystarczy go raz
    > zapamiętać.
    >
    > --
    W tej sytuacji mam pytanie. Czy zamazanie numeru karty CVV2 nie zostanie
    odebrane przy płatności w sklepie jako uszkodzenie karty,tzn. czy taka karta
    zostanie zaakceptowana offline (czyli przez sprzedawcę w sklepie). Co do
    płatności w necie to uważam, że prawdziwym zabezpieczeniem jest 3D-Secure
    lub czytnik kart z tokenem generującym hasło jednorazowe (takie coś ma
    wprowadzić Barclays Bank i inne banki w UK).

    PS Uważam, że CVV2 powinien być tajny (tak jak na ekarcie mBanku) a poza tym
    banki powinny szybko przechodzić na 3D-Secure.