    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Date: Thu, 10 Mar 2022 20:41:29 +0100

    "J.F" 8tg2uiu7oaer$....@4...net

    > Ale przeciez nic nie piszę, zeby nie okazywac.

    > Polonizujmy leciutko. Łatwo sie polonizują.
    > A dzieci sie jeszcze łatwiej spolonizują.

    Bardzo łatwo -- za jakiś czas ta
    łatwizna zaowocuje tragedią Polaków...

    Chcą znać język polski -- niech znają, ale jeśli
    chcą używać swojego -- niech mają taką możliwość
    a Polacy niech szanują ten wybór tak, jak szanują
    czyjś wybór ubrania...

    > Nie nawracajmy, ale niestety - za czarnych i innych nie ręczę.

    Bandery itp. nie biorą się znikąd...
    Wojny ogólnie są najokrutniejsze dla najbiedniejszych...
    Czarni są zwykle bogaci...

    > Pewnie się bedą starać.

    > W szkole tez moze być zródło, jak
    > Czarnek wymysli obowiązkową religie.

    Nie musi to być rzymski katolicym.

    > Hm, albo przegral, bo mu sie to nie udało.

    Ukraińcy już nie chcą do Moskwy -- widząc, co
    spotkało: Nawalnego, Skripala, Niemcowa...

    > I nie tylko jemu, 70 lat bolszewizmu i kilka
    > wiekow imperializmu nie pomoglo.

    Kot jest kotem -- zawsze ucieknie na drzewo...
    Człowiek pozostanie człowiekiem -- ani Putin,
    ani Stalin, ani ktokolwiek tego nie zmieni...

    > Ale w jakim sensie przyjętych?

    Putin chwalił się przyjęciem około połowki
    miliona uchodźców ze wschodniej Ukrainy po
    aneksji Krymu.

    > Chyba sie buntowali ?

    Przeciwko Zachodowi.

    > No wiesz ... w Polsce zyjemy.

    Amerykanie żyją w USA? Ile tam języków,
    ile kultur, nawet różne kolory skóry...

    O Amerykanie mają zgrozo najwięcej problemów
    z rdzennymi czerwonoskórymi...

    > To oni sie musza przyzwyczaic, ze alfabet jest inny.

    Jeśli nie chcą -- niech nie muszą.
    Google tłumaczą nieźle... ;)
    Łopatę obsłużą każdym językiem -- do poważniejszej
    pracy będą potrzebowali znajomości angielskiego...

    Kaszubi mają swój język -- przeszkadza Ci to?

    > I jezyka nauczyc - na szczescie podobny.

    Wg mnie bardzo podobny -- bez trudu rozumiem,
    co mówią, gdy oglądam filmy z Ukrainy... Nawet
    lepiej ich rozumiem, niż wielu Polaków, gdy
    otwarcie i beznamiętnie mówią: ,,wam piździec''... :)

    Wiesz dlaczego ich rozumiem? -- bo mówią szczerze...

    > Chyba, ze proponujesz podwojne napisy w "przestrzeni
    > publicznej" - po polsku i dla gosci.

    Bistro przyjęło się na całym świecie?...
    Póki będzie potrzeba -- warto dać stosowne napisy...
    Nie zabiją nas takie napisy...

    Na polskiej Litwie mogą być napisy w języku polskim i litewskim,
    na białoruskiej ziemi w granicach RP -- w polskim i białoruskim...

    Nie napis zabija, lecz wyrzutnia Grad czy Iskander...

    > Podwojne napisy mi niby nie przeszkadzaja, ale
    > potem co - potrojne, poczworne, popiątne ?

    Na razie są Ukraińcy... Będą ich w Polsce miliony...
    Miliony wypędzonych z ich ziemi przez wojnę, czy
    raczej -- przez głupotę i zbrodnię...

    > Ale po czesci sie zaczęło , już dawniej.

    > https://pieniadze.rp.pl/konta-bankowe/art17440341-uk
    rainiec-w-polskim-banku-czuje-sie-jak-w-domu
    > https://www.najlepszekonto.pl/bank-przyjazny-ukrainc
    om-oferta-w-jezyku-ukrainskim

    Mnie nie przeszkadzało i nie przeszkadza.

    > No, lekko przestrzegam przed efektem
    > niemieckim, czy juz bardziej europejkim.

    Ukraińcy i Polacy żyli setki lat we wspólnym państwie.
    Przestrzegać należy przed utratą Ukraińców, nie przed
    ich obecnością w Polsce! Nie wwożą obcej nam kultury,
    tym bardziej -- wrogiej... Są (jak my) chrześcijanami
    i bywają nawet zarządzani ;) przez wspólnego papieża...

    Alfabet mają trochę inny, ale mowę -- zbliżoną do
    naszej. Są Europejczykami, nie dzikimi Azjatami...

    Ogólnie nie głoszą świętej konieczności zwalczania niewiernych...

    > Jeden Turek fajny jest. Troche Turkow nadal fajnych
    > jest, jak pracują i zarabiają.

    Turcy mają inną religię, ale zauważ, że to właśnie Turcy
    cierpliwie czekali na posła z Liechistanu i w Turcji
    skutecznie szukano pomocy podczas zaborów... Także żydzi
    chyba w Turcji znajdowali pomoc podczas IIWW... (dobrze
    wiem czy źle?)

    > Ale potem Turkow przybywa, tworzy sie samorzutnie
    > "tureckie" osiedle, żony tradycyjnie nie pracują,

    Szydło nawet im emerytury daje... ;)

    > siedzą w domu i wychowują dzieci, w domu mowi sie
    > po turecku, w piaskownicy po turecku, mija pare lat,
    > dzieci idą do szkoły ... i nie mówią po niemiecku.

    Stwarzają Niemcom problem? Tłamszą niemiecką kulturę?
    Hitlerowcy uważali, że żydzi (przykładowo Einstein)
    tłamszą...

    Musk czy Tesla to zagrożenie dla USA?

    > Tureckie osiedle nie jest jeszcze może takie złe, ale
    > jak sie zbierze bardziej arabskie/muzułmańskie, to sie
    > zaraz szariatu w okolicy domaga, a potem bombami
    > wysadzają w tłumie.

    ZTCW Polacy domagali się władzy w UK...

    > Podobny problem mamy z Romami/Cyganami, mielismy
    > z Żydami na przestrzeni wiekow.

    Co złego żydzi czynili Polakom?
    Co złego Romowie czy Cygani czynili bądź czynią Polakom?
    Cygan sprzedał mi Pannę Mercedes.

    > Bo ich chcieli na chlopow pańszczyznianych przerobic.

    Ktoś musiał obrabiać pola i pastwiska... ;)
    Należało dać im szlachectwo i ziemię -- jak Tatarom...
    Tatar żenił się z polską szlachcianką, przyjmował polskie
    nazwisko, ale swą wiarę zachowywał... (dobrze wiem czy
    źle?) Do dziś ich potomkowie dumnie przypominają, kto
    (król Rzeczypospolitej) ich tu zaprosił i kim są...

    Czarnuch walczył w Europie jako amerykański żołnierz,
    po czym wracał do segregatora jako podczłowiek... Ale
    Amerykanie poradzili sobie z tym problemem... Głupota
    ustąpiła rozsądkowi... (dobrze wiem czy źle?)

    > A skutki siegały az po 1945.

    Albo i dłużej...

    > Ukraincow z naszych obecnych granic
    > w ramach akcji Wisła przesiedlono,

    Jak bydło...

    > pilnując, aby rozdzielic.
    > I znikła partyzanka UPA, konflikty narodowosciowe ...

    Nie tyle znikły konflikty narodowościowe, co przycichły...
    Przypudrowano syfka...

    Podczas stanu wojennego wypędzeni z Polski Polacy
    znajdowali pomoc w Berlinie i w Niemczech? Może
    przywędrował czas spłaty długów...

    -=-

    Mickiewicz czy Słowacki zagrażali polskiej kulturze?

    -=-

    Prawdziwej kulturze zagraża głupota, nie inna kultura...

    -=-

    Na lekcjach religii uczono nas współżycia z innymi religiami.
    Nie przeszkadzaj żydowi, gdy trzęsie się przed ścianą płaczu,
    zrób miejsce muzułmanowi, gdy ten zechce kłaniać się Allahowi
    i pomóż prawosławnemu dojść do cerkwi, ale odwiedzaj kościół...

    Mówili nam wprost -- przy stole mogą usiąść wyznawcy różnych religii,
    każdy może pomodlić się po swojemu, by podziękować Bogu za żywność
    i spokój, po czym wszyscy mogą spokojnie jeść, choć niekoniecznie
    wszyscy to samo...

    Nakazywano nam szacunek do tradycji czy religii, w tym do religijnych
    ograniczeń kulinarnych...

    Nie chce żyd jeść wieprzowiny -- poczęstuj go wołowiną...

    Lepsza kulturowa różnorodność niż wyniszczająca wojna?...
    Co dobrego w monokulturze? Wszyscy tak samo uczesani, tak
    samo myślący, tak samo modlący się itd... Nuda...

    --

    Stacjonarny net mi wcięło...