  • Data: 2022-04-02 15:27:15
    Temat: Re: Wkrótce koniec świata?
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam> szukaj wiadomości tego autora

    > "Olin" 16pnu00vy7pvx$.nwe981sdwkk3$....@4...net

    > Są różne elektrownie -- także z grafitem w roli moderatora
    > i na szybkie neutrony, które nie są moderowane... Są różne
    > generacje elektrowni...
    >  https://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktory_jądrowe_IV_g
    eneracji

    Gdzieś kiedyś czytałem, że około 1 tysiąca starych, pordzewiałych już
    generatorów cezowych plącze się po północy Rosji, a były wykorzystywane
    jako źródło zasilania latarni morskich wzdłuż północnej drogi morskiej.

    Nawet CIA się tym zainteresowało, bo ponoć alkaida miała pomysł
    zajumania ich i zbudowania tzw. brudnej bomby.

    Obecnie wykorzystuje się siakiś izotop niklu
    jako bezpieczniejszy, napędzający takiego dużego Peltiera ;)

    Pozdro