    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wschodni Bank Cukrownicta - radze uwazac
    Date: Thu, 20 Dec 2007 12:28:57 +0100

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message
    news:ufakm3dbd2j4b97112ac6auis4tssslo7k@4ax.com...

    > Chodzi o obiektywnie nienależne. Czyli takie, co do których żadający
    > WIE, że sa nienależne.

    Z tym to tez roznie. Czesto sa sytuacje tego typu:
    1) Firma wysyla bezpodstawna fakture (np. abonament za usluge, ktora
    wygasla, ponowna fakture za cos co zostalo zaplacone)
    2) Odbiorca odsyla reklamacje z wyjasnieniem
    3) Firma wysyla wezwanie do zaplaty i straszy sadem
    4) Kolejna reklamacja, ze zostalo zaplacone, faktura nie ma podstaw.
    5) A firma dalej swoje i np. sprzedaje dlug lub nasyla komornika....

    Wszyscy wiemy jaki jest balagan w takich firmach, tylko jak to teraz wygalda
    z punktu widzenia na przyklad sadu. Skoro 1 lub 2 razy uzytkownik wysylal
    informacje do firmy, to czy ona WIE czy NIE WIE o tym, ze sa nienalezne?

    Z logicznego punktu widzenia, skoro wyslalismy do firmy informacje, ze
    naleznosc jest nienalezna to wobec tego kolejne pismo jest juz proba
    oszustwa, prawda?
    No chyba, ze zakladamy, ze duze firmy moga uwazac kazdego czlowieka za
    klamce, a maly czlowiek musi placic na kazde widzimisie duzej firmy.

    A co do przedawnienia, to czy uwazacie w takim razie, ze jesli przedawnienie
    trwa 3 lata, to czy zamknieciem wierzycielowi wszelkich sposob na
    dochodzenie pieniedzy bedzie wysylanie po 4 latach od otrzymania tej faktury
    pisemka: Hej to ja wesoly Romek, informuje, ze naleznosc za fakture
    342342/2342/2342 przedawnila sie z dniem......? ;)

    pzodr