    From: mucher <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wyjazd do USA - co z kasą?
    Date: Wed, 14 Sep 2011 03:49:45 -0700 (PDT)

    On 14 Wrz, 09:00, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Przeszukaj archiwum grupy po słownie "przeliczniki" aby zobaczyć które
    > karty oferują najlepsze kursy wymiany.

    W Stanach jest jeszcze jeden myk - jeslibys wyciagal zielone z
    bankomatu, wiekszosc dolicza prowizje (z tego co widzialem od $2-$5) -
    i nie chodzi tu o prowizje twojego banku, a wlasciciela bankomatu
    (wyciagasz $20, a tak naprawde bankomat z konta sciaga np. $25).

    Z kart ktore testowalem dobrze do gotowki sprawdzala sie na przyklad
    karta z DB.net - wprawdzie przeliczniki takie sobie, ale za to
    bezprowizyjna w bankomatach Bank of America (podejrzewam, ze Citi czy
    inne banki moga miec podobnie w innych sieciach).

    Poza tym - tak jak napisali, raczej wypukla karta , nie zdarzylo mi
    sie chyba autoryzowac transakcji podpisem. W niektorych miejscach (np.
    stacje benzynowe) automat pyta za to o kod pocztowy z adresu
    billingowego (podanie kodu czasem pomaga, czasem niestety trzeba
    przedplacic przy pompie). Ogolnie tandem Visa + Mastercard daje prawie
    wszedzie rade (z Amexem nie jest juz tak rozowo).

    BTW - z VE z Polbanku mimo najlepszych przelicznikow czasem jest
    loteria z akceptacja platnosci - mnie na przyklad odrzucalo czasem co
    druga transakcje.

    mucher