eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty" › Re: "Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"
  • Data: 2020-03-03 03:33:22
    Temat: Re: "Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e5db4dc$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > - sam kręgosłup szyjny czy lędźwiowy...

    > Mam uszkodzony każdy z tych trzech odcinków i jedynym

    Znów zabrakło kalkulatora?... Są trzy odcinki kręgosłupa.
    Mam uszkodzenia w trzech: szyjnym, piersiowym i lędźwiowym.

    Wiem, że kartę otrzymywały osoby, które miały jedynie rozpoznane
    wypukliny dyskowe w lędźwiowej lub piersiowej części. (czyli
    w jednej z trzech)

    Wypuklina jest nieodwracalnym uszkodzeniem mechanicznym dysku
    podobnym do przepukliny. Jest jak opona samochodowa z pękniętym
    kordem a nazwę swą otrzymała od tego, co w oponie nazywane jest
    guzem.

    Pęknięcie stalowego kordu widać na prześwietleniu RTG a dostatecznie
    duże uszkodzenie kordu objawia się guzem widocznym gołym
    okiem -- swoistą wypukliną opony. Opona jest jeszcze zdatna
    do użycia, ale grozi rozerwaniem... [pewien narciarz zaliczył
    BeeMKą trawnik niemal na pewno za sprawą takiej wypukliny!!!]

    Dysk kręgosłupowy, podobnie jak opona samochodowa, ma wewnętrzne
    wzmocnienia/oploty, które mogą pękać, co widać dzięki badaniu
    rezonansem magnetycznym. Pękniecie tego wzmocnienia może
    spowodować uwypuklenie dysku i drażnieniem nerwów.

    Jak kord opony nie zrośnie się -- tak włóknina wzmacniająca dysk nie
    zrośnie się. Pod tym względem to wzmocnienie jest jak ząb -- pęknąć
    może, ale zrosnąć się nie może! Pęknięcie może jedynie powiększać się.

    odwodnienie/dehydratacja/wysuszenie/osłabienie-->wyp
    uklina-->przepuklina

    Zbyt mocne uszkodzenie dysku skutkować może bólem, drętwieniem
    czy niedowładem lub paraliżem tego, co znajduje się pod tym
    dyskiem -- w wypadku szyi może to być niemal całe ciało.

    -=-

    Weryfikując to, co piszę o dyskach kręgosłupowych -- warto sięgać
    do klinik neurochirurgicznych, nie zaś do: chiromantów, jasnowidzów,
    masażystów czy masonów... ;)

    Rzecz jasna o oponach trzeba szukać informacji u oponiarzy, nie
    u neurochirurgów czy narciarzy.

    -=-

    Warto też oszczędzać kręgosłup -- można pionowo stojąc
    obciążyć go bezkarnie bardzo silnie, ale można zaszkodzić:
    - przechłodzeniem (zima bez szalika)
    - zginaniem lędźwi czy szyi
    (podczas pisania chociażby czy gimnastyki)
    - skokami do wody czy ogólnie silnymi wstrząsami
    (choćby bieganiem)

    Warto przeprostowywać i szyję, i lędźwie.

    Te:
    https://www.youtube.com/watch?v=gVzaE428kco
    ćwiczenie nie tylko nie są groźne dla kręgosłupa, ale
    wręcz przeciwnie -- są pomocne w rehabilitacji kręgosłupa!

    Łażące na 4 nogach zwierzę (koń, świnia, krowa czy
    małpa) z kręgosłupem stale ten kręgosłup przeprostowuje...

    Człowiek stoi na 2 nogach -- ale ma rozum...

    --