  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Zadłużenie na karcie lepsze od kredytu konsumenckiego?
    Date: 15 Oct 2008 13:23:02 +0200

    On 2008-10-15, Luke <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Skąd wzięło się tak wysokie oprocentowanie które obliczyłeś? Gdyby 15%
    > oznaczało oprocentowanie 10-miesięczne, roczne wynosiłoby przecież 15*1,2
    > czyli 18%. Chyba, że ja źle to wszystko liczę...

    Źle liczysz. Jeżeli na koniec spłacania wyjdzie, że zapłaciłeś 1150 zł,
    to oprocentowanie jest mniej więcej takie jak podałem. Dlaczego?
    Bo kapitał wraz ze spłacaniem też się zmniejsza. Ty podałeś takie odsetki,
    jakbyś wszystko oddał dopiero po 10 miesiącach, w jednym rzucie,
    a nie spłacał przez 10 miesięcy ratami.

    Ty zastosowałeś wzór: 1000 * 1.15 / 10, co Ci dało 115 zł.
    I stosujesz ten sam wzór zarówno dla pierwszej, jak i ostatniej raty,
    a przecież przy ostatniej racie nie masz 1000 zł, tylko znacznie mniej.
    I od tej kwoty naliczasz odsetki.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl