  • Data: 2009-08-10 08:07:14
    Temat: Re: Zafrapował mnie ten post...
    Od: "Szymon" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Pierwszy miesiac z gory, "ostatni" miesiac z gory plus kaucja na
    >pokrycie ewentualnych kosztow malowania / wymiany lodowki, zlewu czy
    >czego tam jeszcze. Taki standard.

    Nierealne w PL. Za dużo mieszkań do wynajęcia, by właściciele mogli dyktować
    takie warunki.

    >10 K moze nie, ale 4 - 5 K z gory to by nalezalo. (W zaleznosci ile
    >kosztuje lodowka / zlew).
    >Zwlaszcza jezeli wlasciciel wynajmuje komus w ciemno, bez mozliwosci
    >weryfikacji historii kredytowej.

    Zauważ, iż mimo kaucji rzędu 1000-1500zł w PL panuje przekonanie, iż lepiej
    kupić na kredyt niż wynajmować (kiedyś bank Millenium reklamował ratę
    kredytu hipotecznego bodaj 444zł/mc). Pewnie to efekt kilkudziesięciu lat
    socjalizmu - wtedy właśnie najważniejsze było mieszkanie, bo praca zawsze
    jakaś tam się znalazła. Kasa też była mało istotna, bo niewiele można było
    za nią kupić. Stąd jest jak jest. Gdybyś teraz próbował młodych ludzi
    przekonać, że na dzień dobry muszą wpłacić 3000 (pierwszy i ostatni
    miesiąc), a do tego jeszcze 5000 kaucji to w ogóle nie byłoby o czym
    rozmawiać. Zwróć uwagę, iż tak naprawdę żadna kaucja nie zabezpieczy tak do
    końca właściciela. Jak trafisz na wesołych studentów, którzy będą robić
    sobie imprezki to zniszczenia po roku mogą iść w nascie tysięcy.