  • Data: 2005-08-13 14:42:11
    Temat: Re: Zakaz uzywania komorki w oddziale banku.
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:m3oe82iww2.fsf@defiant.localdomain>
    autorstwa niejakiego Krzysztof Halasa wyjaśniam co następuje:

    > Nie masz jakiegos znajomego Anglika? Zapytaj go, bo powtarzanie
    > tego samego "argumentu" naprawde nic nie moze zmienic.

    Podpytałem na odpowiedniej ;-) grupie, oto co mi odpowiedzieli:

    "Do you speak English?" is the one to use if you're in a shop (for
    instance) and you don't speak the local language and you want to know
    if you can have a conversation with the sales person in English.
    "Can you speak English?" can have two meanings -- one is simply "Are
    you able to speak English?", not necessarily at this moment but as
    required; the second is "Please speak to me in English, if you can".

    Mnie oczywiście podoba się wersja z "able to" ;-)

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||