eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZakup nieruchomosci 10/90 a sprzedaz przed odbiorem nier. TRIK? › Re: Zakup nieruchomosci 10/90 a sprzedaz przed odbiorem nier. TRIK?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zakup nieruchomosci 10/90 a sprzedaz przed odbiorem nier. TRIK?
    Date: Mon, 24 Jul 2006 02:15:37 +0200

    "spaced" <z...@s...pl> writes:

    > po lekturze odpowiedzi widze ze nie za bardzo taki manewr wyjdzie.
    > oczywiscie o ile nie wez,e kredytu (chodzi o jego koszty) .

    Koszty kredytu nie musza byc jakies olbrzymie na poczatku.

    > Ostatecznie
    > moglbym poprostu wziac na calosc kredyt - z czego 10% na poczatku
    > pokrywa bank i przez te 15miesiecy place raty , na koniec developer
    > dostaje 90% i po sprawie.
    > Dopiero wtedy po zaplaceniu 100% moge dysponowac lokalem?
    > cos mi tu nie gra...

    Wszystko sie zgadza. Dokladne warunki precyzuje umowa z developerem,
    ale raczej nie bedziesz wlascicielem mieszkania po wplacie ~ 10%.

    > Nnie kupowalem jeszcze mieszkania od developrea - z tymi calymi
    > operacjami z transzami itd, ale kupowalem mieszkania z r. wtornego
    > gdzie dopiero akt notarialny stanowil o koncowych warunkach platnosci.

    Mieszkanie bylo juz wybudowane, developer buduje zwykle z wplat
    klientow.
    Rozumiem ze dostales jakis (krotki zwykle) termin na zaplate po
    podpisaniu aktu. Klucze dostales pewnie po zaplacie?
    Bez zaplaty takze pewnie nie moglbys sprzedac takiego mieszkania
    (bo nikt by go nie chcial kupic).

    > Ostatnio kupowalem mieszkanie, akt notarialny stanowil o tym ze ja
    > staje sie wlascicielem mieszkania na podstawie owego aktu, ale
    > zobowiazuje sie do zaplaty xxx pln. Wydaje mi sie ze jest do to
    > dokladnie taka sama sytuacja jak opisana powyzej . Za owa nieruchomosc
    > ja place umowiona kwote a sprzedajacy zobowiazuje sie wydac mieszkanie
    > (po otrzymaniu pieniedzy).

    Takie rzeczy sie zdazaja, ale mieszkanie jest juz wtedy zwykle
    wybudowane. Trudno wtedy placic w trakcie budowy, trudno takze
    zaplacic (bez watpliwosci nt. np. pokrycia czeku itp) w czasie
    podpisywania aktu.

    Ale termin takze bedzie krotki. Nie licz na to ze kupisz mieszkanie
    (dom itp) za 10% ceny z reszta rozlozona na dluzszy czas. Jesli
    potrzebujesz kredytu, to niestety sam musisz za to zaplacic.
    --
    Krzysztof Halasa