  • Data: 2023-11-23 16:02:49
    Temat: Re: Zakupy za USD
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 23 listopada 2023 o 13:48:34 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Thu, 23 Nov 2023 04:14:49 -0800 (PST), w
    > <d...@g...com>, Dawid Rutkowski

    - mogę cię polecić
    > Co to jest IKA? Poleć :)

    (Internetowy) Kantor Aliora - kantor.aliorbank.pl
    Jak chcesz być polecony przeze mnie to przy zakładaniu wpisz kod KU7SPAKZRYU8
    Za darmo prowadzenie i plastikowa debetówka (możliwość google pay).
    Po jednej darmowej wypłacie w PL i za granicą miesięcznie.
    Zasady płacenia:
    - jak płacisz w złotówkach to najpierw próbuje obciążyć konto w PLN,
    jak brakuje środków to próbuje obciążyć konto EUR - kurs MC, jak brakuje to odrzuca
    - jak płacisz w EUR to najpierw próbuje obciążyć konto w EUR, jak brakuje
    środków to konto w PLN - uwaga, 7,5% prowizji, jak brakuje to odrzuca
    - jak płacisz w innej walucie to najpierw próbuje obciążyć konto w tej walucie
    (obok USD można mieć też różne egzotyczne, ze 20 chyba), jak brakuje to konto
    w EUR - kurs MC, jak brakuje to konto w PLN - 7,5% prowizji, jak brakuje to odrzuca

    Czyli można tanio płacić w dowolnej walucie mając euro - a jak się nie potrzebuje tej
    karty
    do płatności/bankomatu w PLN to lepiej konto w PLN trzymac puste.

    > Więc za dużo roboty.

    Ma też inne zalety - darmowe 4 wypłaty z dowolnego bankomatu na miesiąc.
    Na zapas się nadaje - albo żeby używać jej np. tylko do płatności w USD.
    Bo prowadzenie i plastikowa debetówka za darmo (możliwość google pay).

    > Czyli jak Velo.

    No karta nie jest bezwarunkowo bezpłatna (konto jest) - no i podwójna prowizja MC. No
    i to żubr,
    choć od getoutu nie ma chyba nic gorszego.
    No dobra, w żubrze, jak już postoisz w kolejce z emerytami, co się boją bankomatu,
    a stoisz, bo wiele ważnych rzeczy można załatwić TYLKO w kasie, to obsługę trafisz
    kompetentną.
    Za to infolinia przebija nawet mLinki - w oddziałach też się z nich nabijają ;>

    > Poleć :)

    Załóż z linka
    https://n26.com/r/dawidr0508
    Bank niemiecki - prawdziwy bank, żaden tam fintech.
    Przy darmowym prowadzeniu plastiku już nie dają, ale jest wirtualny w google pay.

    > Wirtualne? Bo na razie wystarczy. I darmowe? :)

    Darmowość to podstawa.

    > Jeszcze nie sprawdzałem.

    To po co konto walutowe? Ale pewnie darmowe ;>
    Z tym dobry jest mbąk - jak wprowadzili "funkcję wielowalutową" to dodatkowym bonusem
    włączenia tego było niespodziewane obniżenie prowizji za przewalutowanie - z 6% na
    3,5%.
    Ale żeby tą "funkcję wielowalutową" włączyć, trzeba była założyć choć jedno konto
    walutowe.
    Są bezpłatne, ale pewnie na tyle odstraszało, że teraz pozwalają włączyć "funkcję
    wielowalutową"
    nawet gdy masz wyłącznie konto w PLN - i obniżają prowizję (z badyckiej na
    złodziejską, ale obniżają ;)