    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 25 Nov 2023 04:13:57 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zakupy za USD
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 25 listopada 2023 o 12:25:01 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Przecież przy kupowaniu kartą możesz od ręki sprawdzić aktualny kurs.
    > Ja tam wolę KK z kursami Visa bez konieczności zakładania dodatkowego konta i
    > bawienia się w kupowanie walut. Tylko komuś to przeszkadzało :)

    Co z tego, że sprawdzisz aktualny kurs,
    skoro i tak rozliczą ci po kursie z przyszłości,
    i to nieznanej, bo minimum za 2 dni
    a maksimum to ChGW?
    Przewalutowanie jest po kursie z dnia rozliczenia/obciążenia,
    a nie po kursie z dnia transakcji.

    Żonie jedna transakcja z Finlandii przyszła chyba po miesiącu,
    blokada dawno zeszła, dobrze, że to kilka euro tylko było
    i troszkę więcej euro na tym rachunku zostało.
    Bywają takie niespodzianki, choć pozostale transakcje
    były rozliczane po 2 dniach.

    Oczywiście wahnięcia nie są na tyle duże by się tym
    bardzo przejmować (chyba że pisiory zrobią klęskę zwycięzką,
    grając znaczonymi kartami, i kurs spadnie z 4,60 na 4,30),
    a uczciwie rozliczana kredytówka byłaby najlepsza.
    Tyle że takich nie ma - jedynie drogie "premium"
    no i visa w ING.
    A próbowałeś visę w ING czy wiesz z góry, że nie pójdzie,
    bo "źle" zarabiasz?

    Dp 4k banki chyba dają na oświadczenie o dochodach
    (choć "złe" oświadczenie teź im się może nie spodobać),
    limit znośny do "normalnych" zakupów,
    a warto jeszcze sprawdzić, czy da się sensownie nadpłacać
    (bo np. dzienny limit może być równy limitowi
    kredytowemu, albo inna bzdura - już nie pamiętam,
    ale chyba tylko jedną KK miałem/mam(?) taką,
    że da się nadpłacić i zrobić JEDNĄ transakcję
    na sumę limit+nadpłata - a może nawet tylko tak, że
    da się kartę spłacać na bieżąco, aby móc zapłacić
    w ciągu jednego dnia więcej, niż przyznany limit,
    ale w kawałkach o max. wielkości limitu).