eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UERe: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
  • Data: 2017-07-31 22:20:46
    Temat: Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-31 o 21:29, J.F. pisze:
    > No wiesz, jak bank upada, to nikomu nie jest do smiechu.
    > No moze tym, co zdazyli sprzedac jego akcje.

    Jak upada fabryka zatrudniająca 1000 osób chyba też.

    > Ale co proponujesz - konto w kazdym banku, czy nie miec pieniedzy ?

    Bank jest tylko miejscem w którym przechowuje się pieniądze
    "bezpieczniej" niż w skarpecie. Tymczasowo aby posłużyły zainwestowaniu
    ich w coś materialnego, służącemu społeczeństwu.

    Dlatego powinien być traktowany jak każda działalność gospodarcza
    nastawiona na zysk i tak samo obarczona ryzykiem tej działalności.
    Skoro bankowcy nie dają żadnych powodów żeby uważać ich za coś lepszego,
    z wyższego poziomu służącemu obywatelom to ich działalność powinna móc
    kończyć się tak jak wszystkie inne nietrafione.

    To jest kierunek w którym powinny zmierzać regulacje prawne dbające o
    dobro przyszłych pokoleń. Inaczej kończy się wypaczeniami i olbrzymim
    zagrożeniem dla tego rynku któremu miały służyć.
    Wiem że nie gwałtownie ale w tym kierunku.

    To co proponują biurwy brukselskie jest dokładnie przeciwne i tylko
    odracza zdrową eliminację z rynku tych gorszych graczy.

    Pudrowanie i leczenie objawów nie leczy przyczyny choroby.
    A przecież nikt nie zaprzeczy że choroba jest i to poważna.

    > te 5 dni moze by i bylo dobre, gdyby uchronilo bank przed jakas
    > kumulacja wyplat. Ale przeciez nie uchroni - po takim numerze klienci
    > zaraz wyprowadza fundusze i to wszystkie.

    Tym bardziej jest to głupi pomysł. Trzeba ludzi stopniowo edukować że
    upadłość banku to nic złego, że przyjdzie następny lepszy a pieniądze
    powinny _TYLKO_ leżeć na kontach bo to też jest ryzykowne.