eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Zamrożenie" rachunku w CitiRe: "Zamrożenie" rachunku w Citi
  • Data: 2005-05-31 20:11:30
    Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
    Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michale, dziękuję - i komentuję doniesienie prasowe w kontekście przypadku.

    > "Zgodnie z przepisami polskiego prawa bankowego, rachunek klienta jest
    > zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
    > okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
    > minimalnej ustalonej w umowie.
    Nie dotyczy.

    > W niektórych bankach, np. w BPH czy ING BSK,
    > wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank może go
    > zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK trzy
    > miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.

    Poza zakresem rozważań, to inny Bank :-)
    Ponadto - patrz tez uwagi końcowe

    > W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
    > starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie.

    Zdecydowanie nie dotyczy.

    > W niektórych bankach na świecie
    > praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
    > żadnych ruchów na rachunku.

    Tu może właśnie może mamy coś PODOBNEGO, jednak:
    - nie wynika z regulaminu (przejrzałem raz jeszcze, ale nie znalazłem)
    - nie zostało zakomunikowane ("postawienie pod ścianą")
    - nie żądano opłat za reaktywację

    Mam wciąż (utrwalające się) wrażenie, że postąpiono nieformalnie - i nie fair...


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1