  • Data: 2011-12-17 23:23:36
    Temat: Re: Zna ktoś szczegóły tej akcji ?
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maniek" <a...@d...ed> wrote in message
    news:4eed1322$0$1460$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pewnie wolą wykupić część długu zamiast bronić złotego do końca grudnia.
    > Pytanie co ze złotym jak wydrenują rezerwę w NBP? NBP zleci wystawienie
    > kontraktów na PLN przeciwko EUR i będzie jazda... Chytre ale chyba zbyt
    > czytelne.

    Być może. Takie terminowe repo aby przejść 31.12.2011 bez naruszenia 55%
    limitów.
    hmm.

    zgodnie z tym
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsp_2011_09.pdf

    na koniec 09.2011 mamy 726 mld
    - 526 mld krajowego (17,5mld w bonach)
    - 235 mld zagranicznego (przy kursach EUR 4.41, USD 3,25)

    nie chce mi sie szukać dokładnego rozkładu EUR/USD/YEN? zagranicznego ale
    załóżmy dla uproszczenia 50/50.

    Przy kursach aktualnych EUR 4,50 oraz USD 3,46 daje to skok część
    zagranicznej o 10 mld.

    PKB za 2010 to 1415 mld (nominalne)
    PKB za 2011 estymowanty to pewne gdzieś 1470 mld (nominalne) (717
    zaraportowane do czerwca)

    przy 55% limitu zadłużenia mamy wielkość 808 mld wiec rzeczywiście jest
    problem z tym limitem.

    Zgodnie z zapowiedziami rządu
    http://finanse.wp.pl/kat,9231,title,W-2011-r-dlug-si
    egnie-537-proc-PKB-a-w-2012-r-524-proc,wid,14057584,
    wiadomosc.html?ticaid=1d939

    dlug miałby na koniec 2011 wynieść 812 mld wiec jeśli estymacje PKB (1470)
    to mozemy przejść te 55%, szczególnie że 10mld plus może byc kropla
    przelejąca czarę.

    MF chce praktycznie spłacić całość pozycji bony skarbowe...tu chyba koszty
    operacji będa najniższe.

    george