eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski banków działających w Polsce trafiają za granicęRe: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <57e9204c$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <57ea103c$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    <nsd52v$5oq$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nseojn$rip$1@node1.news.atman.pl>
    <57eb824b$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <nsg1qt$3pl$1@node1.news.atman.pl>
    <57eb8c93$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <nsg2m1$4pl$1@node1.news.atman.pl> <nsg3ck$atm$1@node2.news.atman.pl>
    <nsg3k6$5ct$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nsiik4$jcs$1@node1.news.atman.pl> <nsim2m$n25$1@node1.news.atman.pl>
    <nsinuk$p4p$1@node1.news.atman.pl>
    <57ecf09e$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <nsirkr$ui1$1@node2.news.atman.pl>
    <57ed06d2$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
    <nsj16o$4fp$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <nsj16o$4fp$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
    Date: Thu, 29 Sep 2016 15:14:08 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 98
    Message-ID: <57ed13ac$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.103.201
    X-Trace: 1475154860 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5164 83.30.103.201:56828
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:626641
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nsj16o$4fp$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-09-29 o 14:19, J.F. pisze:
    >> Piszesz samochod. A to prawdopodobnie nie zasluguje na nazwe
    >> "samochod"
    >> tylko "wyrob samochodopodobny". I kto wie, czy nie mniej niz
    >> maluch.

    >Bo i nie o nazwę chodzi, tylko o to, czy przewiezie z domu do pracy.

    Nie tylko. Jeszcze chodzi o to czy siedzi ci sie wygodnie, czy w
    lokiec nie uwiera, czy jest klima w lecie a ogrzewanie w zimie.
    Predkosc, dynamika, spalanie - no ale raczej male jest.
    Gdzies tam jest kwestia jak czesto sie psuje, ale to od biedy sie
    miesci w temacie "czy przewiezie".

    No i niektorzy np spojrza na gwiazdki bezpieczenstwa i powiedza, ze
    takim bez 3 gwiazdek jezdzic nie beda.

    >> Poza tym takie rewelacje byly, potem cos zaczeli bąkać, ze to nie 6
    >> tys,
    >> tylko 12, byc moze plus VAT, clo i akcyza ..

    >Toż właśnie o tym piszę - walczyć z monopolami trzeba, jeśli państwo
    >sztucznie zaburzy rynek.

    Nie - Vat i akcyza sa na wszystkie samochody, to nie zaburza rynku.
    Clo chyba nie jest takie duze, nawet 20% az tak bardzo ceny nie
    podniesie.

    Tylko ze ciagle nie wiemy o jakim konkretnie pojezdzie mowa, bo byc
    moze jak sie przejdzie do konkretow, to sie z 6 tys zrobi 15 ...

    >>> i Opel obniżyłby cenę.
    >> Opel sprzedaje w Polsce 30 tys samochodow. I nie obnizy ceny do 8
    >> tys,
    >> zeby sie ich sprzedalo milion wiecej :-)
    >Ech... Zero zrozumienia tematu. Nie chodzi o obniżenie do 8
    >tysięcy...

    No to do ilu musi obnizyc, zeby zredukowac wplyw konkurencji za 6 tys
    ?
    Myslisz, ze ktos, kto wybierze Tate za 6 zamiast Astry za 40, to
    przemysli wybor jak Opel obnizy cene do 30 ?

    A Opel nie obnizy, bo w d* ma czy w Polsce sie sprzeda 30 tys aut czy
    zero.
    Musialaby konkurencja w calej Europie zmniejszyc mu sprzedaz.

    >> A prawdopodobnie, jak polski klient zobaczy ten "samochod", to
    >> sobie
    >> kupi uzywane auto z Niemiec.
    >> A Opel sprzeda milion nowych samochodow Niemcom.

    >To by można byłoby ocenić, gdyby polski klient taki wybór miał.

    No coz, ciagle nie podajesz co to za auto takie niby tanie.
    Ale polski klient taki wybor ma, i czesto wybiera nastoletnie auto po
    Niemcu.

    Nawiasem mowiac - mowil mi znajomy ze podobne pojazdy w Europie sa.
    I to chyba na prawach motoroweru czy czterokolowca - PJ na to nie
    potrzeba (sprawdzic jak u nas).
    A moze wozka inwalidzkiego.
    I uzywane zachodnie tez juz sa.

    > Na razie nie ma, bo państwo nie pozwala, a przez to musi walczyć z
    > tworzonymi przez siebie problemami.

    No coz, byly lata, gdy dzielnie walczylo z importem "zachodniego
    zlomu".
    Ale przyszedl rok 2004 i musialo odpuscic.

    >>> Toż właśnie o tym piszę - bazą do powstawania monopoli lub
    >>> oligopoli
    >>> jest państwo, które ogranicza konkurencję.
    >> Z jednej strony tak, z drugiej ... chcesz miec czyste powietrze,
    >> czy
    >> wolisz dymiace syrenki ?
    >Nie tylko takie skrajności są do wyboru.

    No coz, obecnie tak to wyglada.

    Co prawda Unia narzuca jakies straszne normy, ktorych nawet czolowi
    producenci nie sa w stanie osiagnac.
    Moze wystarczylyby takie jak 15 lat temu ...

    >> Z trzeciej - przez lata to ograniczenie konkurencji nie bylo takie
    >> duze,
    >> a cos sie nie doczekalismy Taty za 6 tys.
    >I się nie doczekamy w obecnych warunkach, o tym właśnie piszę.

    Ale czy nie dlatego, ze jak Tata policzyla ile to ma naprawde
    kosztowac, to sie okazalo, ze to nie jest rozsadna oferta ?
    Przy czym tylko czesc z tej ceny to sa "nadmierne" unijne wymagania...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1