  • Data: 2007-11-03 16:22:11
    Temat: Re: algorytm naliczania odsetek w bankach
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ"
    > Nie wiem co tam te kalkulatory sobie licza, ale prawidłowy wynik
    > powinien być 36,99 zł dla miesiąca 30-dniowego oraz 38,22 zł dla
    > miesiąca 31-dniowego. To sa kwoty brutto. W obu przypadkach podatek
    > belkowy wyniesie 7 zł.

    jak widać w inteligo coś zle liczą
    Natomiast wynik 38,21 - 7 zl podatku jest również możliwy
    przez to że niektóe banki nie zaokrąglają odsetek ale ucinają
    Sprawdziłęm kiedyś w Millennium i jak odsetek było 0,0099 zł
    to oni księgowali 0zł a nie zaokrąglali do pełnego grosza.

    To było możliwe jak były w spadku po b.Gdańskim lokaty overnight
    - nadzórowi bankowemu (GINB-owi) odpowiedzieli, że poprawią
    ale że to jest zachodni system to śmiem wątpić czy w ciągu ostatnich
    2 lat poprawili
    *** blad ***

    PS - jak ktoś ma rachunek w Nordei to może zobaczyć jak na koniec
    kwartału Nordea pobiera belkowe nie stosując zaokrągleń
    np. od 9 groszy odsetek 1 grosz podatku :-)