    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: banki NIE przyjmujące CHF gotówką
    Date: Tue, 2 Nov 2010 22:51:53 +0100

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
    news:iapv0k$1ne$1@news.onet.pl...
    b...@o...pl <b...@o...pl> dared to write:

    > o żesz w morde jeża...
    >
    > dobrze zrozumiałem że postępowanie DB jest
    > w Polsce normą a nie jak przypuszczałem, wyjątkiem?
    >
    > dobrze rozumiem, że wyjątkami są banki które
    > przyjmują CHF gotówką a nie te co tego unikają?

    Tja, w Wielkiej Brytanii nawet nie wypłacisz CHF z rachunku CHF, ani EUR z
    rachunku w EUR... Oferowali mi za to przeliczenie wypłaty z konta CHF na GBP
    (po kursie kupna oczywiście) i dalej przejście do okienka wymiany walut,
    cobym mógł te franki na CHF wymienić (po kursie sprzedaży).

    To było HSBC i to jest standard na Wyspach.
    ------
    I podejrzewam, ze w wiekszosci bankow w UK.
    Nie mamy co narzekac na wielowalutowosc w PL, pewnie, ze kazdy chcialby
    jakis krajowy elixir dla roznych walut, bo to calkowicie rozwiazaloby
    problem noszenia walut z banku do banku. Szkoda, ze nikt o tym nie pomyslal,
    bo przeciez kazdy bank i tak chyba ma konta walutowe w NBP (jezeli prowadzi
    obsluge walutowa), wiec co szkodzi uruchomieniu taniego systemu rozliczen
    chociazby raz w tygodniu dla USD/CHF/GBP.
    W Polsce przywiazanie do walut jest jakby natury troche historycznej, gdyz
    zylismy w epoce, gdzie byla twarda waluta i zlotowka, tzw.- 'bon
    zywnosciowy' dla wiekszosci obywateli. Po drugie, spora czesc
    oszczedzajacych nie do konca ufa PLN (mimo naglasnianej jego wielkiej sile),
    na czele chyba z politykami, bo jak publikuja ich zeznania, to jakos dziwnie
    wiekszosc ma oszczednosci w tych walutach twardych a nie w PLN.