eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankibaza e-mail firm i przedsiebiorstw (ponad 25000 adresów e-mail)Re: baza e-mail firm i przedsiebiorstw (ponad 25000adresów e-mail)
  • Data: 2002-07-07 11:00:21
    Temat: Re: baza e-mail firm i przedsiebiorstw (ponad 25000adresów e-mail)
    Od: "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl> szukaj wiadomości tego autora

    k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:718b.000078e4.3d249e99@newsgate.onet.pl...

    > nie musi Pan wierzyc. slowa krytyki sa potrzebne, ale coraz bardziej staje
    sie
    > modny mailing, i nic na to sie nie poradzi. jezeli cos jest zgodne z
    prawem to
    > jest dozwolone

    A tak! Co nie jest zakazane jest dozwolone. I powoduje konsekwencje. W
    internecie poza prawem lokalnym obowiazują także inne regulacje.
    Oczywiście - możesz się do nich nie stosować. Po prostu poniesiesz
    konsekwencje. W tym przypadku pomocne moga być następujące:

    RFC1855 "Netiquette Guidelines"
    RFC2635 "DON'T SPEW"
    RFC3098 "How to Advertise Responsibly Using E-Mail and Newsgroups"

    Reklamując swoją bazę pominąłeś kilka bardzo ważnych aspektów: zapomniales
    dodać, że wśród pozyskanych adresow sa adresy trefne: pułapki antyspamowe
    umieszczone CELOWO na stronach www aby sie chronic przed tego typu bazami,
    adresy prywatne (nie jesteś w stanie zweryfikowac 25 tys adresow), w tym
    adresy osób hobbystycznie lub zawodowo zajmujacych sie walką ze spamem.

    Zapomniales dodać, że skorzystanie z twojej bazy prawie na pewno spowoduje
    umieszczenie adresu spamera oraz adresu IP jego serwera na wielu prywatnych
    oraz publicznych listach antyspamowych. W efekcie wielu ludzi zdecyduje sie
    na zablokowanie tych adresów i nie akceptowanie żadnych wysyłek z nich. Nie
    tylko wysyłka mailingów przez firmę będzie coraz mniej skuteczna - wysyłka
    czegokolwiek też. Co więcej provider spamera moze również zauwazyć problemy
    z wysyłka innych listow ze swojego serwera i w efekcie zerwać umowę ze
    spamerem: wysylanie spamu jest zabronione w regulaminach wielu ISP a
    skorzystanie z twojej bazy bedzie spamowaniem. Sam już poniosłeś tę
    konsekwencję: podobno tojego konta już nie ma. Widzisz jak to szybko działa?
    Co więcej znam przypadek, w którym kupiec takiej bazy wystąpił do sądu o
    odszkodowanie z powodu oszustwa, jakim była sprzedaż tej bazy okraszona
    podobnym bełkotem reklamowym na jaki sobie tu pozwoliłeś. Bystry prawnik
    doszuka się w twojej ofercie oszustwa. Twoja baza nie jest ani najwieksza,
    ani firm i przedsiebiorstw.

    I nie probuj pisac ze blokowanie poczty przychodzacej na mój adres jest
    niedozwolone: będę przyjmował co mi sie podoba i nikt mnie nie zmusi żebym
    przyjmował coś więcej. Kryteria jakimi się kieruję są moje i jeśli zechcę
    zablokowac wszystkie maile mające w nagłówku adres twojego SDI to choćbyś
    stanął na rzęsach to tego nie zmienisz.

    A zechcę, żebyś sobie nie założyl kolejnego spamerskiego friko konta.

    PiK