  • Data: 2002-04-09 09:41:19
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "Stefan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek R." <d...@...pl> napisał w wiadomości
    news:a8tbds$rba$1@news.tpi.pl...

    > Pewnie trochę zwiększa, ale w sumie nie aż tak znacznie ...
    W większości przypadków nie będzie miało żadnego wpływu. Np. DES
    DES(k1,DES(k2,t)) = DES (k3,t) gdzie k1,k2,k3 to różne klucze, a t to tekst.
    Wiele algorytmów jest łączna (nie myliś z przemienna). Więc stosowanie
    wielekrotnego kodowania mija się po prostu z celem.
> [...]
    > jeśli algorytm kodowania jest 2 razy bardziej skomplikowany obliczeniowo
    > czas na złamanie też będzie 2 razy dłuższy (zakładając, że nie ma jakiejś
    > dziury, która umożliwia złamanie inaczej niż brute-force). Za to np.
    > wydłużenie hasła o jeden znak (zakładając, że hasło jest złożone z
    dowolnych
    > znaków - litery małe, duże, cyfry, znaki specjalne, czyli np. tak jak
    hasło
    > do logowania do linuxa) zwiększy ten czas około 100 razy (dokładnie - tyle
    > razy ile jest możliwych znaków). Wydłużenie o dwa znaki zwiększy ten czas
    To jest prawda - dla większości algorytmów kodowania hasła.