  • Data: 2011-05-26 13:33:25
    Temat: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 May 2011 13:20:21 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >On 2011-05-26, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Rozróżniasz dwa stany:
    > - oszczędzanie
    > - życie na kredyt, aż do załamania
    >
    >Brakuje Ci stanów pośrednich, więc i wnioski masz trochę zbyt proste. :)

    nie brakuje. Problem polega na tym, że odejście od pryncypiów (rząd
    nie ma prawa się zadłużać na koszt obywateli) prowadzi nieuchronnie do
    drugiego stanu. USA, Grecja - już, a Polska - już za połową drogi
    (umownie :-).

    Podobnie nie można być tylko w pewnym stopniu uczciwym albo tylko w
    pewnym stopniu w ciąży :-)

    40 lat wystarczyło (tyle minęło odkąd USA przestało wymieniać USD na
    złoto), żeby najbogatsze państwo świata stało się największym
    dłużnikiem (m.in. Chin).
    I parę dziesiątek lat wystarczyło Chinom, aby stały się fabryką świata
    i wielkim wierzycielem.
    Gdyby dziś znikły USA lub Chiny: czego brak bardziej odczujemy?

    Wiem, państwo to nie człowiek czy rodzina, ale ja wolę być - w sensie
    gospodarowania swoimi zdolnościami i zasobami - Chinami niż Stanami.
    Zdaję sobie sprawę z tego, że jestem w mniejszości.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski