    From: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: certyfikat
    Date: Thu, 05 Jul 2007 10:39:10 +0200

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 06:55:11 +0000, Kamil Jońca napisał(a):

    > Jeśli rozmawiamy na tym poziomie paranoi, to należy rozważyć czy
    > przypadkiem jakiś router po drodze nie robi podmiany pakietów. Bez
    > jakiegoś IPsec słabo to widzę.

    No jeżeli nawet ten router po dodze to jest mydelniczka np Dlink na
    wyjściu z domu to i tak jest to dosyć trudno wykonalne nie mówiąc już
    o brzegowych, które gadają po BGP i dostęp do nich to już inna bajka.
    Poza tym technicznie ciężko mi sobie to wyobrazić na co pakiety miałby
    być podmienione? Adres docelowy czy po prostu atak Man in the middle?
    Jeżeli atak MiM to w sumie nie ma znaczenie jak się będę łączył czy
    nazwa czy IP skoro i tak się ktoś na mnie zaczaił ;) A podmiana serwerów
    DNS w mydelniczkach, które zazwyczaj stoją na wyjściu z domu jest
    sprawą w niektórych przypadkach trywialną. Czy to jest poziom paranoi?
    Hmmmmm aż tak to chyba nie ;)

    PS Jeździłem kilka lat temu z dwoma kolegami po Berlinie, bo akurat
    "dojcze telekom" miał promocję i do ADSLa dorzucali router WiFi (o ile
    pamiętam Dlinka właśnie). Domyślnie wszystkie ustawiona na kanale 6 z
    admin:admin i jak się wjechało w osiedle to Kismet po prostu wył tyle
    było sieci - podejżewam, że niektórzy to łapali w jednym pokoju
    swoją sieć a w drugim sieć sąsiada a w kuchni sąsiada z bloku
    naprzeciw :)