  • Data: 2007-07-06 06:51:04
    Temat: Re: certyfikat
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 23:40:42 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Bajkujesz, jesli ktos kto chce to zrobic ma dostep do jakiegos routera
    > miedzy Toba i bankiem, to zrobienie tego jest trywialne. Jesli nie
    > ma dostepu do routera, ale np. wlamal sie do studzienki pod serwerem
    > banku, to nie jest to takze takie bardzo trudne.

    Ja nigdzie nie twierdziłem, że się nie da, wszystko się da. Pytanie
    tylko o czas, koszty i skomplikowanie operacji? A nam chodzi o przypadek
    zwykłego usera. IMO prościej jest zatruć DNSa (albo np zmienić DNSy, na
    swoje, w jakiejś mydelniczce na wyjściu z małej sieci) niż mątować
    się do studzienki w okolicach kolokacji bankowych serwerów.

    > Wpisz sobie lepiej a.b.c.d www.mbank.com.pl do /etc/hosts jesli sie
    > boisz cache poisoningu. System certyfikatow z pewnoscia nie jest
    > calkiem bezpieczny, ale na pewno jest o rzedy wielkosci
    > bezpieczniejszy niz routing IP w publicznej sieci.

    Mowa była o mBank (w Multi to samo pewnie jedna kolokacja), który ma
    tylko jeden adres IP i praktycznie z wszystkich sieci, z których się
    łącze mam dosłownie kilka hopów, więc szanse maleją dosyć poważnie.