eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankichargebackRe: chargeback
  • Data: 2006-03-12 20:35:51
    Temat: Re: chargeback
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Miernik <m...@f...org> writes:

    > Poczytaj umowę ze swoim bankiem. Dla kart wydanych przez banki z USA
    > prawo do chargebacku z dowolnego bylejakiego powodu jest przyjmowane za
    > oczywiste, i jest zmorą sprzedawców.

    Bajki. Prawo do zgloszenia reklamacji jest oczywiste, ale chyba nie
    tylko w USA. Jesli dokonasz transakcji a nastepnie ja zareklamujesz,
    to owszem, bank zapewne to od reki uzna (tak jak i wiele bankow
    w Polsce), ale jak sprzedawca pokaze kwit z Twoim podpisem albo
    transakcja byla autoryzowanej PINem to nic z tego nie bedzie. No chyba
    ze chcesz by zainteresowalo sie Toba jakies FBI, ale nie wiem czy to
    wystarczy :-)

    > W innych krajach podchodzi się do
    > tego bardziej rozsądnie, i kupujący musi mieć naprawdę ważny powód by
    > dokonać chargebacku.

    Zasadniczo kupujacy po prostu nigdzie nie jest w stanie dokonac
    chargebacku. To prawo banku, i kazdy bank moze z tego prawa skorzystac.
    Reklamacje klienta to inna sprawa, choc jakies tam minimalne prawa
    klienta (i sprzedawcy) sa ustalone.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1