    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Date: Sun, 20 Apr 2003 08:19:54 +0200

    On Sat, 19 Apr 2003 23:17:26 +0200, "olo" <k...@t...usunto.pl>
    wrote:

    >Ty byś nie chciał wiedzieć ile wynoszą poszczególne składniki ??? To
    >gratuluję dociekliwości - jak jutro zobaczysz cenę beznzyny 5 zł to też sie
    >nie zdziwisz czemu i będzie ok ?
    To nie komuna, jest konkurencja, przyklad niezyciowy ...

    >i jeśli znajdę sklep w którym zaproponują mi albo płatnosc gotówką (taniej)
    >albo kartą (drożej) to przynajmniej mam wybór
    A ja mam wybor, albo place KK i cos kupuje, albo wcale. Czy mi to
    sprzedac to juz wybor sprzedawcy. Jako ciekawostke moge dodac ze juz w
    paru sklepach wynegocjowalem rabat i placilem dodatkowo karta. Po
    prostu staly klient ... wiedza ze albo kupie tak jak chce, albo wcale.
    To juz nie te czasy ... biur podrozy tez jest sporo ;).

    >Ty jesteś za to za komunistyczną urawniłowką - podnieść ceny wszystkich
    >towarów o prowizję banku, a ci co płacą gotówką to frajerzy bo można kartami
    >"za darmo"
    Tym sposobem, mozna tez powiedziec ze najlepiej niech kazdy sklep
    przeniesie sie do klitki 2x2 metry, zeby ograniczyc koszty wynajmu
    lokalu, przeciez na pewno te koszty wliczaja sobie w cene (marże).
    Fajny tok rozumowania. W wiekszosci sklepow, w ktorych wprowadzono
    mozliwosc placenia karta, a w ktorych ja kupuje (sprzet komputerowy i
    elektroniczny, choc czesto cichy itp), nie zauwazylem zadnego wzrostu
    cen z tego powodu, a nawet musze powiedziec ze spadek i sklepy te
    rozwijaja sie dosc dobrze, bo sa konkurencyjne. Nie wiem czy nie maja
    POSa moglyby miec taniej, mozliwe ze tak, ale mozliwe ze bez klientow
    placacych kartami, nie mieliby takiego obrotu jak maja teraz ...

    >ja chcę poprostu wyboru -przynajmniej w takim zakresie jaki jest możliwy (bo
    >bez VAT i akcyz różnych niestety trudno coś kupic)
    Akurat nietrudno IMHO, ale po co sie wysilac jak podatek mozna sobie w
    wiekszosci przypadkow odliczyc :). A marzy za karte nie trzeba placic,
    jak sie wie gdzie kupowac ;).

    pzdr,
    Dentarg

    --