  • Data: 2009-11-20 15:35:11
    Temat: Re: czy instrumenty pochodne to hazard? ;-)
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Lis, 13:08, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Ciekawi mnie jak mogłaby wyglądać "Wiosna Ludów" w epoce powszechnego
    > Internetu. :) Zdaję sobie sprawę, że powszechny dobrobyt utrudnia pójście tą
    > drogą, ale poczekajmy na krach systemu ubezpieczeń społecznych w którymś z
    > państw. Potem może już być z górki.

    Z tym powszechnym dobrobytem to bym nie przesadzał. Wkrótce zasada
    20/80 w cywilizowanym świecie, a 5/95 w świecie takim jak nasz polski,
    dadzą znac o sobie. Wielu ludzi ma już dość tzw. globalizacji,
    polegającej na uleganiu korporacjom przez skorumpowane przez nie rządy
    w sferze zysku, a obciażaniu tzw. proletariatu stratami i kosztami
    tejże. Ostatni przykład - cła antydumpingowe na buty z Chin - UE je
    znosi, Chiny utrzymują wciąż bardzo wysokie cła na ten asortyment.
    Kilkadziesiąt tysięcy robotników w UE na bruk. Czy produkowane w
    Chinach, czy w UE, markowe buty kosztują w sklepie tyle samo. Pytanie:
    kto zarabia ?

    Co do reszty - pełna zgoda. Wiosna Ludów to kwestia czasu.

    Niektóre mądre narody i ich elity mają tego świadomość. Wezwanie
    niemieckich baronów finansowych do samoopodatkowania z uwagi na kraj i
    narod w kryzysie jest tego dobitnym przykładem. A nasze "elity" ?