    From: "MG" <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy karta jest na podpis
    Date: Thu, 28 Jan 2010 08:02:19 +0100

    Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:

    > Związek jest taki, że jeśli terminal dopuszcza autoryzację PINem to przy
    > karcie chipowej WYMUSI autoryzację PINem a przy klasycznej - nie.
    > Dlatego posiadając kartę bez tego dziadostwa mogę spokojnie nie znać PINu
    > do
    > niej, co przy karcie z chipem jest niemożliwe.

    To, co właśnie opisałeś, jest bardzo powszechnym mitem. Terminale dla kart z
    paskiem magnetycznym korzystają z własnej konfiguracji i z Service Code
    znajdującego się na ścieżce drugiej paska. W przypadku EMV korzystać muszą z
    CVM List zawartego w karcie w połączeniu z Terminal Capabilities, jakie
    zostały przez centrum rozliczeniowe dla danego terminala certyfikowane. W
    polskich realiach oznacza to, że właściwie wszystkie urządzenia 'attended'
    obługują PIN online, PIN offline (zarówno szyfrowany, jak i jawnie
    przekazywany) oraz podpis. Część urządzeń wspiera także, na odpowiedzialność
    centrum rozliczeniowego, brak uwierzytelniania posiadacza karty. EMV
    zapewnia, że karta może wspierać kilka metod i wydawca może ustalić reguły,
    z których wynika, jaka metoda zostanie zastosowana dla transakcji (reguły
    dotyczą kwot transakcji oraz środowiska i typu transakcji).

    > Podkreślam: nie mówimy o teorii - bo w tej wszystko jest możliwe - ale o
    > faktycznej sytuacji w Polsce.

    Mówimy o polskich realiach. Musiałeś nie mieć styczności z kartami
    debetowymi z paskiem, jak Maestro, Visa Electron w wielu bankach (np. PKO
    BP) oraz kilkoma kredytówkami EMV, które używają podpisu.

    --
    MG