eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy możnazałożyć firmowy rachunek bankowy w GB, USA, krajach eurolandu bez fizycznego opuszczania naszych granic? › Re: czy możnazałożyć firmowy rachunek bankowy w GB, USA, krajach eurolandu bez fizycznego opuszczania naszych granic?
    From: "bradley.st" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy możnazałożyć firmowy rachunek bankowy w GB, USA, krajach
    eurolandu bez fizycznego opuszczania naszych granic?
    Date: Tue, 12 May 2009 15:12:31 -0700 (PDT)

    On 12 Maj, 17:14, k...@o...pl wrote:
    > ostatnio natknąłem się na pkt regulaminu ROR w BGŻ który
    > dopuszcza, że przebywający za granicą klient założy konto
    > osobiste bez wizyty w Polsce, musi tylko dołączyć podpis
    > złożony u norariusza albo w polskim konsulacie.

    Taaa... Jakby Ci to wytlumaczyc, nawet jezeli cos jest w regulaminie,
    to nie znaczy, ze Pani Zosi bedzie sie chcialo. A jesli Pani Zosi sie
    nie zachce, to koniec. :) I odwrotnie, nawet jezeli czegos nie ma w
    regulaminie, a Pani Zosia bedzie chciala, to sie zrobi. :)

    > a mnie interesuje sytuacja odwrotna.
    >
    > Jestem w PL, nie chcę wyjeżdżać nawet na 1 dzień nawet na
    > wycieczkę za granicę, a chcę konto osobiste i konto firmowe
    >
    > w USA
    > w Wlk.Brytanii
    > w kilku krajach Starej UE
    >
    > mam kwalifikowany podpis elektroniczny.
    > mogę podreptać do odpowiedniej ambasady lub konsulatu
    > mogę odwiedzić notariusza
    >
    > Czy mam szansę założyć konto za granicą?

    Takie dla "zwyklego czlowieka" - bardzo watpie. W USA musza Cie jakos
    zidentyfikowac: jezeli zakladasz konto przez internet, musisz miec
    SSN. Jezeli nie masz SSN, chca Cie zobaczyc.

    I jak chcesz zalozyc konto firmowe POLSKIEJ firmy w banku w USA?
    Uzywajac czego do identyfikacji? NIPu?
    Generalnie, bankom wlaczy sie w takiej sytuacji paranoja ze chcesz
    prac pieniadze.

    Jezeli jestes az tak zdeterminowany, zobacz np.:

    http://www.lloydstsb-offshore.com/international/acco
    unt/

    http://www.offshore.hsbc.com/1/2/home

    http://www.abbeyinternational.com/