  • Data: 2010-02-02 16:21:27
    Temat: Re: czym jest token lub lista haseł jednorazowych?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lut, 16:19, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nic z tych rzeczy, oczywiscie ze nie jest, i nie bede sprawdzal co tam
    > akurat Schneier w tym miejscu napisal, ale na pewno nie pisal o tym jako
    > o bezwzglednie najbezpieczniejszym, czy w ogole bezpiecznym rozwiazaniu.
    >
    > Generalnie wszelkie metody z "shared secret" (haslem, kodami, tokenami
    > itp. znanym obu stronom) sa na tyle bezpieczne, na ile obie strony maja
    > do siebie zaufanie. Innymi slowy - sa przypadku relacji bank-klient sa
    > niespecjalnie bezpieczne.

    Bezpieczeństwo metody szyfrowania z losowym ciągiem (kluczem) polega
    na tym, że kryptoanaliza przechwyconej transmisji nie jest niemożliwa.
    Po prostu wynikiem jest tez losowy ciąg.
    Ja miałem na myśli, że lepsze losowo generowane liczby na liście +
    kopia w bazie niż generowane przy pomocy deterministycznego algorytmu,
    którego złamanie jest przecież możliwe.

    słuszna uwaga.

    --
    pozdrawiam,