    From: " sys29" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: do Totusa
    Date: Tue, 13 Sep 2011 21:46:38 +0000 (UTC)
    <j478e4$oeu$1@inews.gazeta.pl> <j47ao2$b0h$1@usenet.news.interia.pl>
    <j47c4c$69b$1@inews.gazeta.pl> <j48ell$lua$1@news.onet.pl>
    <j48f8u$q6r$1@inews.gazeta.pl> <j49jqj$l1h$1@inews.gazeta.pl>
    <j49o6g$1js$1@inews.gazeta.pl> <j4aoe8$pbf$1@news.onet.pl>
    <j4avuu$76c$1@inews.gazeta.pl> <j4ba0g$652$1@news.onet.pl>
    <j4bbc5$dfb$1@inews.gazeta.pl> <j4cean$sk0$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4cmpl$ldg$1@inews.gazeta.pl> <j4ds3e$dot$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4frlh$rf2$1@inews.gazeta.pl> <j4lnp9$anb$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4ms8d$eht$1@inews.gazeta.pl> <j4mt39$kg1$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4n0t4$qje$1@inews.gazeta.pl>
    <1rn4c6w4nv84d$.11vrp4oz96msx$.dlg@40tude.net>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Ujawinij kolego trochę tego systemu. Bardzo mnie on ciekawi bo jak widzę w
    > konkursie RE:FUTRA jesteś nie do pobicia ;)

    Za dużo na temat moich systemów oczywiście nie ujawnię, ale
    mogę podać na czym się opierają. Gram prostym systemem idącym
    za trendem, który do obliczania sygnałów uwzględnia średnią
    zmienność z ostatnich kilku sesji oraz krótki trend. Najbardziej
    zaawansowaną operacją matematyczną przy obliczaniu sygnałów
    odwrócenia jest mnożenie przez wyznaczony empirycznie współczynnik.
    Kilka lat temu system podzieliłem na dwie części różnicując długość
    obliczania trendu i współczynniki. Powstały dwa systemy : szybszy
    i wolniejszy. Każdy z systemów jest nieustannie na rynku, ale
    ponieważ niekiedy dają pozycje przeciwne, więc bywam też out.
    Wolniejszy system daje mniej sygnałów. Ostatni padł na sesji 02.09
    S/2336. Szybszy system zaliczył we wrześniu : 01.09 S/2390 ,
    06.09 L/2301 i 09.09 S/2310.
    Od 4 lat gram też na FW20 dodatkowo systemem jednosesyjnym, opisanym
    w książce "Inwestor jednosesyjny", ale tu niczego nie ujawnię.
    Ponadto gram jeszcze małymi ilościami futów na KGHM i FW40 kierując
    się analizą techniczną i "wyczuciem", a na walutach preferuję
    parę USD/PLN.
    Jak widać ostatnio w konkursie nie idzie mi najlepiej. Czasem
    kompletnie tracę wyczucie rynku. Na przykład dzisiaj pomyliłem
    się aż o 21 punktów. ( Pierwsze co pomyślałem, gdy zobaczyłem open
    to - "chyba ich popierdoliło" ... i wziąłem S na FW40 ).

    pozdr.
    sys29