  • 1. Data: 2006-12-12 12:42:37
    Temat: Re: do posiadaczy kredytow walutowych
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Karol S napisał(a):

    > Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w swojej umowie kredytowej
    > i regulaminie kredytu.

    Drogi Karolu, dziekuje Ci za te sugestie ale nic ona niestety nie wnosi.
    Gdybym mial kredyt walutowy to bym o to nie pytal tylko spojrzal w swoja
    umowe i z pewnoscia zapytalbym o to osobe, z ktora podpisywalbym umowe
    kredytowa.
    Nie wiem jednak skad Twoj wniosek o tym, ze posiadam kredyt walutowy. W
    kazdym badz razie dziekuje za te zdroworozsadkowa rade i licze na pomoc
    od osob, ktore w przeciwienstwie do mnie maja taki kredyt.

  • 2. Data: 2006-12-12 13:08:17
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Pi23 wrote:

> [...]
    > kredytowa.
    > Nie wiem jednak skad Twoj wniosek o tym, ze posiadam kredyt walutowy.

    Stąd, że zadałeś bardzo konkretne pytania, dotyczące bliskiego terminu i
    dość specyficznej, z życia wziętej sytuacji.

    > W kazdym badz razie dziekuje za te zdroworozsadkowa rade i licze na pomoc
    > od osob, ktore w przeciwienstwie do mnie maja taki kredyt.

    Ja mam :) Ale to zależy od banku. Tutaj nie ma reguły i każdy bank ma
    swoje zasady. W dodatku sposób spłat i nadpłat można indywidualnie
    negocjować z bankiem. Podaj nazwę banku, to ktoś opowie więcej.

    Karol

  • 3. Data: 2006-12-12 13:27:35
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Karol S napisał(a):

> [...]
    > swoje zasady. W dodatku sposób spłat i nadpłat można indywidualnie
    > negocjować z bankiem. Podaj nazwę banku, to ktoś opowie więcej.

    Interesuje mnie ogolna zasada. Nie zastnawialem sie nad konkretnym
    bankiem. Chcialbym poczytac o Waszych doswiadczeniach. W jakim Banku
    masz kredyt i jak to wyglada w Twoim przypadku?

  • 4. Data: 2006-12-12 14:15:48
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Pi23 wrote:

    > Interesuje mnie ogolna zasada. Nie zastnawialem sie nad konkretnym
    > bankiem. Chcialbym poczytac o Waszych doswiadczeniach. W jakim Banku
    > masz kredyt i jak to wyglada w Twoim przypadku?

    Mam w GE. GE nie prowadzi rachunków ROR. Są dwa konta, jedno na spłaty
    rat, drugie na nadpłaty kapitału. Kurs wymiany walut bierze się ze
    strony banku. Używa się kursu obowiązującego na dzień poprzedni, czyli
    np. we wtorek po południu robisz przelew według kursu wtorkowego,
    przelew dochodzi do GE w środę i jest ok. Nadpłatę mogę zrobić kiedy
    chcę i w dowolnej wysokości po prostu robiąc przelew, przewalutowanie
    odbywa się chyba tak samo. Ponieważ nie chce mi się co miesiąc
    przeliczać kwoty raty, to uruchomiłem polecenie zapłaty i GE sam sobie
    ściąga z mojego prywatnego konta odpowiednią kwotę w odpowiedni dzień.

    W PKOBP trzeba mieć założone konto ROR, z którego będą sobie sami co
    miesiąc pobierać ratę. Jeśli chcesz zrobić nadpłatę to musisz wysłać do
    nich pismo z prośbą o pobranie większej kwoty. Nie wiem jak się
    przewalutowuje ani spłata w innym terminie.

    Karol

  • 5. Data: 2006-12-12 14:20:09
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    > Używa się kursu obowiązującego na dzień poprzedni, czyli
    > np. we wtorek po południu robisz przelew według kursu wtorkowego,
    > przelew dochodzi do GE w środę i jest ok.

    Ale co to jest za kurs? Z ktorej godziny? Przeciez kurs zmienia sie w
    kazdej sekundzie...Jakbys chcial co miesiac sam przeliczac rate to gdzie
    sprawdzalbys ten kurs? Oni go jakos publikuja na kazdy dzien ?

    (Wiem , ze banki na stronie publikuja kursy ale przeciez one tez w ciagu
    dnia sie potrafia zmieniac)

  • 6. Data: 2006-12-12 16:30:24
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 15:20:09 +0100, Pi23 <p...@t...pl> wklepał(-a):

    >Ale co to jest za kurs? Z ktorej godziny? Przeciez kurs zmienia sie w
    >kazdej sekundzie...Jakbys chcial co miesiac sam przeliczac rate to gdzie
    >sprawdzalbys ten kurs? Oni go jakos publikuja na kazdy dzien ?

    Bank zwykle publikuje 1-2 tabele kursów dziennie - w czym problem? Masz w
    umowie/regulaminie napisane "tabela z końca dnia" albo "tabela z godz. takiej i
    owakiej" i problemu nie ma.

  • 7. Data: 2006-12-12 16:52:28
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
> [...]
    > umowie/regulaminie napisane "tabela z końca dnia" albo "tabela z godz. takiej i

    O taka informacje mi chodzilo. Niestety nigdy nie widzialem umowy
    kredytowej. Dziekuje.

  • 8. Data: 2006-12-14 11:38:30
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Stąd, że zadałeś bardzo konkretne pytania, dotyczące bliskiego terminu i
    > dość specyficznej, z życia wziętej sytuacji.

    Ale mimo wszystko kolega wyraźnie napisał: "Załóżmy, że..." ;-)