    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [dzołk] Ochrona danych osobowych
    Date: Wed, 25 Nov 2009 16:40:56 +0100

    "mi" <m...@p...onet.pl> writes:

    > I powiadasz, że Pan-Który-Nie-Dał-Dowodu jest osobą nieupoważnioną? To już
    > zaczynam łapać magię bardzo-ważnego-dowodu-osobistego. :)

    W tym przepisie jest jeszcze mowa o "umożliwieniu".

    > Nic dziwnego, że potem krążą jakieś mity nt. ochrony danych osobowych.

    [...]

    > dostępnie na piękne oczy albo za pomocą kostki do gry, sam o tym decyduje. Może
    > np. dać dostęp do danych na jego temat stałemu klientowi bez żadnej tam
    > identyfikacji.

    Oczywiście. Mi często przy czekach wbijali "znany osobiście" i nie
    musiałem się uwierzytelniać. Ale z Twoich historyjek nie wynika, ze to
    jest ten przypadek.

    > I wracając do wątku: jeśli już mnie zidentyfikowano (i udostępniono jakieś dane)
    > to nie ma podstawy w ustawie twierdzenie, że z jej powodu nie mogą dać dostępu
    > bo...(wstawić cokolwiek). A tym bardziej nie ma podstaw wasza twórczość jakoby
    > mnie nie zidentyfikowano... po zidentyfikowaniu.

    Ale właśnie NIE WIEMY JAK CIĘ ZIDENTYFIKOWANO. Może problemem nie jest
    to, że _nie_udostępniono_ Ci historii, ale że _udostępniono_ Ci saldo.

    KJ

    --
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler