  • Data: 2010-03-23 22:35:49
    Temat: Re: euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > 100 biednych i 10 tysięcy? Każdy biedny tylko po 100zł? Chyba
    > tygodniowo. Zakładając, że biedny zarabia minimalną krajową, już z
    > samego etatu wpłaca ca. 500zł miesięcznie. Potem dolicz VAT, akcyzę i
    > mnóstwo innych podatków.
    >
    > http://blogi.ifin24.pl/trystero/2010/02/19/czy-placi
    sz-wyzsze-podatki-od-400-amerykanskich-multimilioner
    ow/

    > "każdy z czytelników, którego efektywna stawka podatkowa wynosi więcej
    > niż 16,6% powinien poczuć prawdziwą dumę ponieważ płaci wyższe podatki
    > niż 400 amerykańskich multimilionerów."

    Wkleję całość, dla nieklikatych, może niektórzy przejrzą na oczy:

    Amerykański Internal Revenue Service publikuje co roku zagregowane dane
    dotyczące 400 najbogatszych Amerykanów. Z publikowanych raportów można
    dowiedzieć się wielu interesujących informacji o zarobkach i podatkach
    najbogatszych z najbogatszych - finansowej elity, której przedstawiciele
    zarobili w 2007 roku średnio 345 milionów dolarów.

    Każdy z czytelników bloga, który potrafi obliczyć swoją efektywną stawkę
    podatkową (nie jest to trudne: wystarczy podzielić zapłacone podatki
    przez wszystkie osiągnięte dochody i pomnożyć wynik przez 100%) może
    sprawdzić czy płaci wyższe podatki niż 400 amerykańskich
    multimilionerów. A teraz uwaga: każdy z czytelników, którego efektywna
    stawka podatkowa wynosi więcej niż 16,6% powinien poczuć prawdziwą dumę
    ponieważ płaci wyższe podatki niż 400 amerykańskich multimilionerów.

    Gdy Warren Buffett w przypływie szczerości powiedział kiedyś, że płaci
    niższe podatki niż jego sekretarka to pracująca na usługach finansowej
    elity medialna propaganda próbowała obrócić jego wypowiedź w żart. Ale
    to nie był żart. Najbogatsi nie protestują przeciwko 'progresywnemu'
    systemowi podatkowemu ponieważ życzliwie zgadzają się płacić wysokie
    podatki. Nie robią tego dlatego, że ich efektywna stopa podatkowa jest
    niższa od tej, przy której operują przedstawiciele klasy średniej.

    Warto w tym miejscu pamiętać jedną istotną sprawę: efektywną stopę
    podatkową liczy się od ZADEKLAROWANYCH dochodów. Oznacza to, że realna
    stawka podatkowa dla 400 najbogatszych Amerykanów jest niższa od 16,6%.

    Zresztą, prawdziwa zabawa, zaczyna się gdy rozbije się stawki podatkowe,
    które płacą najbogatsi amerykanie na grupy (poniżej 10%, 10% do 15%,
    etc). Zrobiłem coś takiego na wykresie, który pokazuje jaki odsetek 400
    najbogatszych Amerykanów płaci podatki według stawki z siedmiu widełek.

    Okazuje się, że 6% multimilionerów zapłaciło w 2007 roku podatek według
    stawki niższej niż 10%. Aż 38% z nich zapłaciło podatek niższy niż 15%.
    Z kolei 72,25% multimilionerów zapłaciło mniej niż 20%, a więc mniej niż
    Ty czytelniku jeśli jesteś przyzwoicie zarabiającym singlem w Polsce.
    Proszę zwrócić uwagę jak zwiększała się liczba multimilionerów płacących
    super niskie podatki w latach 1992 - 2007.

    --
    Liwiusz