    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
    Date: Wed, 24 Mar 2010 14:05:21 +0100
    <8...@m...uni-berlin.de> <ho9qah$ndo$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoa2kj$f0q$2@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoadmf$r3o$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoah7i$8co$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoavr7$nnk$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hob0fr$p9r$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hob5gl$a5d$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hobdjt$3tr$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <hod0q2$j76$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <hod1iq$lbj$1@news.onet.pl>

    Am 24.03.2010 13:46, Liwiusz wrote:

    > No i o co chodzi? Ktoś twierdził, że budżet to głównie składki bogatych
    > i nie byłem to ja.

    Zle.

    Ja stwierdzilem, ze osoba lepiej wyksztalcona, majaca dobrze platna
    prace wplaca do budzetu wiecej, niz osoba bez pracy, ktora dla budzetu
    jest obciazeniem.
    Cala reszta jest twoja falszywa interpretacja.

    Celem panstwa powinno byc takie wyedukowanie jego obywateli, aby ta
    wiedze mogli wykorzystac do tego, by prace miec i aby ich praca byla jak
    najlepiej oplacana. Bo tylko wtedy w czasie zycia odloza na godna
    emeryture i jeszcze cos zostanie.

    Przygotowanie polityki typu "robmy duzo dzieci" moze spowodowac jedynie
    problemy, z ktorymi borykaja sie panstwa Europy Zachodniej:
    niekontrolowany naplyw _niewyksztalconej_ i niezdolnej do pracy
    imigracji; dylemat typu "pracowac za 1080 euro miesiecznie, czy siedziec
    caly miesiac na dupie, i dostawac 1050 euro zasilku".

    Innymi slowy, wracajac do meritum: nie ludz sie, ze na twoja emeryture
    zapracuja wirtualne pokolenia przyszlosci. I nie daj sie zwodzic
    politykom, ze tak bedzie, czy ze jest to normalne.

    (...)

    > Nie oznacza. Ale %% płaci mniej.

    Tak to jest, jak partie "prospoleczne" zaczynaja wprowadzac "ulgi dla
    najmniej zarabiajacych", z ktorych potrafia korzystac ludzie bardziej
    zamozni. "Dla dobra rodziny".

    A podatek liniowy z kwota wolna od podatku to wymysl szatana, "bo znikna
    ulgi".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org