    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
    Date: Wed, 24 Mar 2010 15:22:37 +0100
    <8...@m...uni-berlin.de> <ho9qah$ndo$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoa2kj$f0q$2@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoadmf$r3o$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoah7i$8co$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoavr7$nnk$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hob0fr$p9r$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hob5gl$a5d$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hobdjt$3tr$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <hod0q2$j76$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <hod1iq$lbj$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hod35a$qaa$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hod5it$280$1@news.onet.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Oczywiscie. Dlatego pewnie rozsadny by byl podatek w okolicach 20%, z
    > _jakas_ kwota wolna od podatku.
    > Ale pewnie za duzo doradcow podatkowych musialoby szukac innego zajecia.

    Bez jaj. Uważasz, że redukcja z trzech/dwóch progów do liniowego
    spowoduje brak zajęcia dla doradcy? To czym się oni teraz zajmowali?
    Mnożeniem na kalkulatorze? Problemem jest samo istnienie podatku (i jego
    całkowita redukcja może faktycznie przesunąć część "ekonomistów" do
    bardziej pożytecznych zajęć), a nie ilość progów.

    > I tak deficytu to nie przynosci, choc ukazuje fakt, jaka mala czesc
    > budzetu stanowi podatek od dochodow zwyklych ludkow.

    A wiesz, ile kosztuje pobór tego podatku, również po stronie firm
    (księgowe, niecelowe z rynkowego punktu widzenia zakupy itp.)?

    > Bo o ile czterech bochenkow chleba dziennie raczej nikt nie zje, to
    > podatek VAT od samochodu osobowego jest dosc istotny (latwo sprawdzic,
    > bo sa statystyki dostepne dla sprzedazy samochodow osobowych, jak i tych
    > z "kratka").

    Myślę, że cena samochodu, to spokojnie w ponad 50% podatek. O
    benzynie i jej ponad 75% pewnie wie każdy. Jednak z tego nie wynika, że
    tak ma być i że to jest dobre.

    --
    Liwiusz