    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: frankowicze
    <X...@1...0.0.1>
    <q04itc$vum$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <q0clin$djn$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Tue, 1 Jan 2019 23:35:37 +0100

    On 2019-01-01, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Ale to juz musisz Tomka pytac! To on twierdzi, ze sa osoby które umieja
    > to oszacowac a jezeli sie tego nie umie to nie powinno sie brak kredytu w
    > walucie.

    Tomek napisał, że jak ktoś nie potrafi (czy to oszacować ryzyka,
    czy wysokości zmian), to nie powinien się za to brać i jest to
    w ogólności zgodne z zasadą "nie bierz kredytu w walucie w której
    nie zarabiasz".

    Myślę że jeśli pisał o osobach które to potrafiły, to miał
    na myśli osoby które to potrafiły w okresie krótkoterminowym.

    > Ty twierdzisz ze tego oszacowac sie nie da.

    To uściślę: w długoterminowym okresie uważam że takiej
    możliwości nie ma (dokładnego przewidywania kursów waluty).
    Krótkoterminowo i owszem, ale nie sądzę byś to miał na myśli
    pisząc "skoro Ty wiedziałeś, to czemu banki nie wiedziały".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com