    From: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: gdzie zalozyc bezplatne konto w Noemczech
    Date: Sun, 23 Nov 2003 17:22:36 +0100

    Użytkownik h...@p...onet.pl napisał:

    > hi mam pytanko znacie moze bank w Niemczech, gdzie za prowadzenie konta sie nie
    > placi

    Niemcy to troche normalniejszy kraj niz Polska i tam nie daja nic za
    darmo. Moze tez dlatego, ze wiedza, ze nie moga sobie pozwolic na
    swiadczenie bardzo niskiej jakosci uslug, co jest bezposrednim wynikiem
    swiadczenia darmowych uslug (zakladajac, ze w ogole da sie swiadczyc
    uslugi za darmo - to tylko w Polsce wydaje sie byc mozliwe - wydaje sie,
    bo nie jest). Nawet gdybys taki darmowy lub prawie darmowy bank znalazl,
    to na pewno nie bylby on darmowy tak po prostu. Np. mogliby wymagac
    utrzymywania wysokiego salda na rachunku przy psim lub zerowym
    oprocentowaniu, walic wysokie oplaty karne za zrobienie debetu lub inne
    wyimaginowanie wykroczenia, musialbys godzinami czekac na platnej linii
    telefonicznej lub internet nie dzialalby w okolicach 10, 20 i 25 kazdego
    miesiaca, bo serwery sa udostepniane w tych dniach urzedom skarbowym i
    ichniemu ZUSowi do mielenia danych. Itp. Itd.

    OK. Zapomnij o darmowych uslugach, bo takich nie ma. Nawet w morde
    trudno za darmo dostac.

    Bartol