    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ile zarabia bank na lokacie?
    Date: Thu, 5 Jan 2006 22:07:57 +0100

    > ale ile to jest?
    >
    > 0,5%?
    >
    > właśnie chodzi mi mniej więcej o informację ile średnio zarabiają banki po
    > odliczeniu kosztów?
    > chyba jest jakiś wskaźnik lub przedział
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > plusz (http://www.plusz.pl)

    Zgodnie z książkowymi teoriami marża liczona jest jako różnica między
    kosztem pozyskania pieniądza (oprocentowanie lokaty), a przychodem z tego
    pieniądza (oprocentowanie kredytu minus koszty). Częściej jednak marża jest
    liczona do poziomu WIBOR/WIBID. Bo bank zamiast finansować kredyty z lokat
    może z pożyczki międzybankowej. A poszczególne koszty (wynagrodzenia, złe
    kredyty itp.) w różnych bankach są tak różne, że trudno mówić o średniej.