    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: inflacja
    Date: Wed, 15 Dec 2021 07:57:34 +0100

    W dniu 14 gru 2021 o 17:03, Dawid Rutkowski pisze:

    Inflacja szaleje... Za 40 pln qpiłem niedawno od kochanka Walewskiej
    golarkę z 3 obrotowymi nożykami na ruchomej głowicy, po czym (od tegoż
    despoty właśnie) qpiłem 2 golarki po 25 pln z 3 obrotowymi nożykami na
    nieruchomej głowicy, aż wreszcie qpiłem (też u tegoż cesarza) 4 komplety
    wzdłużnych ;) nożyków (komplet to dół+siatka) po 2 pln za komplet...

    [precz z Talibanem!!!]

    Ale ja nie o tym chciałem...

    I nie o tym, że z bólem serca qpiłem po 1.5 pln skarpety (95% bawełny
    uzupełnionej elastenem/lycrą) we wtorek, czyli bez emeryckiej zniżki...
    (Auchan szybko wysyła na emeryturę, ale akurat nie we wtorek...)
    Wcześniej qpiłem takie same w poniedziałek, ale tylko 12 parek...

    O tym też pisać nie chciałem...

    Akarm>>> Ja, w odróżnieniu, posługuję się rozumem.

    Jak każdy -- nawet wirus (choć nie żyje) posługuje się rozumem... ;)
    Nie żartuję -- zachowanie wirusów zdradza nie lada inteligencję!
    [ponoć nawet JKaczyński posługuje się rozumem -- ale chyba niezbyt
    często...]

    Akarm>>> Według mnie, jeden grosz ma wagą dokładnie jednego grosza.

    Czyli Akarm wagę wyraża groszami?
    Może poda przelicznik na (znane nam) kilogramy?
    Ile groszy jest w kilogramie? ;)

    Akarm>>> jak jeden litr wody ma wagą jednego litra wody.

    Słyszałeś Akarmie o ciężkiej wodzie? Teraz głośno
    o fuzji, czyli o słonecznej ;) energii...

    Nadto i zwykła woda, nawet destylowana ma gęstość zależną
    od ciśnienia i temperatury, dzięki czemu woda w stawie czy
    jeziorze na dnie ma około 4°C, co warunkuje znane nam życie...

    Nigdy!!

    Akarm>>> litr wody ma wagą

    Może -- 'litr wody ma wagĘ' lub raczej 'litr wody waży'?

    Nigdy!! ;) Jak ja -- nigdy, ale to nigdy nie
    przekroczyłem dozwolonej szybkości...

    -=-

    Kochane dzieci... Na dzisiejszej lekcji omówimy kwestie 'wolności'...

    - Mój wujek mówi, że nie każdemu wolność służy...
    - Kim z zawodu jest twój wujek?
    - Wyścigowym kierowcą...

    -=-

    > Nie masz czego, zrobił to wszystko w jednym zdaniu w ostatnim poście.
    > Dla ustalenia uwagi chodzi o ostatnie zacytowane zdanie.

    Tam jest sporo błędów...

    > Ciekawe, jaki stan umysłu potrzebny jest do wyrażania "wagą" w litrach czy
    groszach...

    Uważny czytelnik zauważy, ;) że słowo 'waga' wiele znaczy...
    Waga słowa, łazienkowa waga... Słowniki znają także inne wagi...
    (odsyłam do słowników)

    > Dla niekumających - grosze na przestrzeni wieków były przeróżne,
    > a nawet złoty bywał wart 30 groszy (wtedy srebrnych).
    > Zaś 1 litr wody może mieć bardzo różną wagę - w zależności od temperatury.

    Jest to niezwykła/szczególna zależność...

    Od ciśnienia także zależy -- wodę można ścisnąć...
    Nadto kranówa też jest wodą... Woda mineralna, woda źródlana,
    głębinowa, morska, ciężka -- tu mamy co najmniej dwie wody,
    ognista, święcona woda, Święta woda niedaleko Białegostoku...
    Znamy też demineralizowaną i destylowaną, sodową (uderzającą
    do głowy) i gazowaną w saturatorze, czyli gruźliczankę...

    Czasami ktoś wali pustymi słowami -- czyli leje wodę...
    W piosence cicha woda brzegi rwie...
    W Chinach 'woda jest cieczą, która rzeźbi skały'...
    (wytrwałość czyni rzekome cuda)

    Identyczne jak dwie krople wody... ;)

    Od: głupoty, powietrza, wody, ognia i głodu -- wybaw nas Panie...
    [niektórzy skracają: od Kaczyńskich wybaw nas Panie]

    Jako księgowa (choć bezmaciczna) zauważę, iż różnym VATem
    okładano w tym samym czasie różne wody w tej samej RP...

    --