  • Data: 2003-09-13 20:29:48
    Temat: Re: inteligo - wpłaty gotówkowe
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Nawara" napisał:

    | Tak się ostatnio zastanawiałem - czy w porządku jest, że wpłaty gotówkowe
    na
    | inteligo, dokonywane w placówkach _własnego_ banku - PKO BP, są księgowane
    | datą wpływu na rachunek?
    | W końcu wpłata odbywa się w placówce banku. OK, ja rozumiem kwestie
    | techniczne. Ale to chyba da się zaksięgować z datą wpłaty? Skoro już wtedy
    | bank _miał_ te pieniądze...

    Przeczytałem właśnie regulamin rachunku, tj. "Ogólne warunki prowadzenia
    rachunków i świadczenia usług przez Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski
    SA dla Posiadaczy Kont Inteligo".
    Nie wiem co macie w samej umowie, ale podejrzewam, że nic więcej na temat
    wpłat niż w tym regulaminie.
    Tak zakręconego regulaminu jeszcze nie widziałem :). Wydaje mi się, że jest
    to stary regulamin Inteligo bezmyślnie przerobiony po zakupie Inteligo przez
    PKO BP SA.
    "§ 28. Wpłaty na rachunek w ramach Konta Inteligo mogą być dokonywane, w
    szczególności w drodze: wpłaty gotówkowej w oddziałach innych banków, wpłaty
    gotówkowej w placówkach Poczty Polskiej, przelewu z innego rachunku
    bankowego"
    Świetnie, ciekawe dlaczego jako przykładu nie podają wpłaty na rachunek
    dokonywanej we własnym banku :)
    W każdym bądź razie:
    "Odsetki od środków zgromadzonych na rachunku w ramach Konta są naliczane od
    dnia wpływu środków na rachunek do dnia poprzedzającego wypłatę środków
    włącznie".
    Wydaje mi się, że w prawdzie nie napisali tego wprost, ale jest to logiczne,
    że jeśli dokonuje się wpłaty na rachunek we własnym banku, to wtedy ma
    miejsce "dzień wpływu środków na rachunek", a więc z datą tego dnia powinien
    być dokonany zapis i od tego dnia powinny być naliczane odsetki.
    Pozostałe argumenty za tym, że powinni księgować środki z datą dokonania
    wpłaty w placówce banku:
    - w regulaminie nie ma żadnego zapisu, że ma być inaczej,
    - skoro w regulaminie brak jest wyraźnego zapisu, to można posłużyć się
    analogią do zasad obowiązujących przy prowadzeniu innych rachunków przez PKO
    BP SA - w przypadku każdego rachunku prowadzonego przez ten bank wpłaty
    dokonane w placówkach (w tym agencjach) banku są księgowane na rachunkach z
    datą ich faktycznego dokonania.

    Proponuję więc składać w każdym wypadku reklamację u konsultanta Inteligo,
    do czego jest się właściwie zobowiązanym w przypadku "zaistnienia
    jakichkolwiek wątpliwości" w terminie 14 dni od dnia otrzymania wyciągu.
    :-))
    Jak nie będzie to skutkować, to chyba powinien ktoś się poświęcić i zwrócić
    o rozstrzygnięcie do arbitra bankowego.
    Przy takich zapisach jak w regulaminie tego konta, na mój nos sprawa jest na
    100% wygrana i PKO BP SA będzie musiało w konsekwencji albo księgować jak
    należy, albo zmienić regulamin :)

    Pozdr.,