    From: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak to jest w kk
    Date: Sun, 12 Jun 2005 13:34:44 +0200

    Użytkownik "cretea" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d8h4rh$1m2$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Seba" <b...@w...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:d8eqt5$mqc$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    > ale kazda transakcja jest niezalezna tak? to znazcy jesli splace te
    > najstarsza a mlodsza przekroczy 54 dni to odsetki sa naliczane od tej
    > niesplaconej tylko?
    > nie mowie o sytuacji gdy np. polowe jednej traskacji splace, tylko gdy
    > splace jedna z dwoch transakcji.

    nie na każdą transakcje masz 54 dni,tylko musisz się zmieścić w dacie
    wyznaczonej na wyciągu na spłatę. 54 dni to maksymalny czas kredytowania,
    taki okres masz w przypdaku gdy kupisz coś od razu po wystawieniu wyciągu,
    wtedy masz 30 dni do wystawienia następnego + 24 dni na spłatę. A jeśli
    dokonasz płatności np 2 dni przed wystawieniem wyciągu i zdąży się ona
    rozliczyć, to będzie 24+2 czyli 26 dni na spłatę tej transakcji. Odsetki tak
    naprawdę są naliczane już od zaksięgowania transakcji, tylko jeśli spłacisz
    ją w terminie wyznaczonym na wyciągu to są anulowane, jeśli nie zmieścicz
    się w terminie to naliczone odsetki będą widoczne na następnym wyciągu

    > to jest troche an oslep. czy bede miec zaznaczone ze TA transakcja jest
    > juz splacona? bo chyba to jest tak ze wiem ze mam np. 600 do splaty z 5
    > tranakcji wplacam 500 i w sumie to nawet nie wiem co mi odpadlo.

    nie będziesz tego mie nigdzie widocznego, zasada jest prosta - najlepiej
    spłacać całość w terminie, bo kredyt na kk jest jednym z najdroższych, a
    jeśli już się przesadziło z wydatkami to oddać jak najwięcej, aby spłacić
    jak najwięcej transkacji. Transakcje powinny być spłacane chronologicznie od
    najstarszej, ale przedtem pokrywasz opłaty nalezne bankowi, czyli np
    ubezpieczenie, opłaty karne, prowizje od gotówki, odsetki od gotówki,
    odsetki od zakupów