  • Data: 2003-11-15 19:46:45
    Temat: Re: jak zaplacic przeterminowany mandat?
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bp5784$99l$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Od jakiej kwoty? Jaki UW ? [to z ciekawości bo sam mam jeden zaległy
    > mandacik ;-)]
    >
    > Poza tym odsetki ??? Czy leci z nami prawnik? Wszyscy mnie zawsze
    > przekonywali, że odsetek to się od mandatów nie liczy. US może naliczyć
    > koszty w wysokości 6 PLN...
    >
    > Jest ktoś bardziej poinformowany ???

    > do
    >
    > Mam też informacje, że można wziąć od poborcy z US tytuł, zapłacić
    normalny
    > mandat na kwotę mandatu i ani grosza więcej, później pomachac panu poborcy
> [...]

    Mogę tylko napisać z praktyki i posiadanych dokumentów:
    Jeżeli nie zapłacisz mandatu, wystawiany jest na wniosek UW (stosownego do
    miejsca popełnienia wykroczenia) 'Tytuł wykonawczy' druk TYT-1 przez
    Naczelnika twojego Urzędu Skarbowego.
    Nie ma odsetek - jest nawet taki 'ptaszek' w TYT-1 - 'odsetek nie pobiera
    się'.
    TYT-1 wędruje sobie do Pana Komornika Skarbowego który będzie ciebie nękał,
    chyba w formie wedle swojego uznania i wysokości kwoty.
    I tytaj są 'koszty egzekucyjne', nie wiem jak liczone. Mnie od 100 zł
    naliczono 5,40.

    Wydaje mi się że w sumie najprościej pofatygować się osobiście do p.
    Komornika - płacisz na konto US (TYT-1) a nie UW bo on już skierował
    grzywnę do egzekucji.

    TomekD