eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatku Belki? › Re: jaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatkuBelki?
  • Data: 2009-12-03 07:48:47
    Temat: Re: jaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatkuBelki?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek pisze:

    > w Excelu jednorazowe odsetki:
    > osetki_brutto = długość_lokaty/365*oproc*kapitał
    > podatek = ZAOKR(ZAOKR(odsetki_brutto ;0)*0,19 ;0)
    > odsetki netto = odsetki_brutto - podatek

    -ciach-
    > Dla większych kwot wystarczającym przybliżeniem będzie pomnożenie
    > odsetek brutto przez 0,81 i użycie tego we wzorze na procent składany.

    Ludzie kochane.. bardzo Wam dziękuję ale procent składany to ja potrafię
    sobie obliczyć. Znam wzór i mam go odpowiednio zapisany w Excelu (a
    dokładniej w Google Spreadsheet'cie). Pytałem czy jest uogólniony wzór
    uwzględniający OD RAZU podatek Belki. Mnożenie przez 0,81 jest jakimś
    sposobem, ale muszę sprawdzić czy dokładność mnie zadowala. Jeśli nie to
    poczekam, aż Google udostępni dla wszystkich możliwość pisania skryptów
    do Spreadsheet'a.

    PZDR
    Shaman