  • Data: 2009-04-20 09:05:22
    Temat: Re: jakie spółki na naszej giełdziehandlują samochodami?
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    DJ pisze:
    > Generalnie to wszystko to wielkie mydlenie oczu, ze niby chodzi o ekologie,
    > o pozbywanie sie z drog zlomu itd. Tak naprawde to chodzi o wyciagniecie
    > kasy i o nic wiecej.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Darek

    Oczywiście , że tak.

    Przy okazji można podać inny przykład, związany z motoryzacją, takiego
    działania.

    Dlaczego to niby mając więcej niż jeden samochód płaci się za każdy z
    nich osobne OC ?

    Przecież z punktu widzenia ubezpieczeń to jest kradzież. Sprawcą szkody
    może być tylko i wyłącznie kierowca, a nie samochód. Odszkodowanie
    osobom trzecim powinien wypłacić Kierowca, a nie samochód. Nie może się
    zdarzyć by ten sam człowiek kierował jednocześnie dwoma pojazdami.

    Mimo tych oczywistych faktów nikt nie kwestionuje tej postkomunistycznej
    zasady. Służy to oczywiści lobby ubezpieczeniowemu, ale także powoduje
    zachętę do złomowania i wyrejestrowywania starych samochodów.

    Tylko jak to się ma do czystości zasad , że OC jest ubezpieczeniem, a
    własność samochodu, jako własność prywatna, traktowanego jako przedmiot
    jest gwarantowana w Konstytucji.

    Tymczasem zmusza się niejako ludzi do tego by oddali tą własność po
    zaniżonej cenie, wbrew, być może ich woli.

    Może ja chciałbym przykładowo swój stary samochód postawić sobie na
    podwórku, a z silnika zrobić motopompę ?

    Jaki jest powód , by za pojazd , który nie jest używany, płacić
    obowiązkowe składki na ubezpieczenie pod groźbą drakońskich kar
    finansowych ?

    Jest to kolejny przykład związany z motoryzacją, gdzie problemy
    niemożności poradzenia sobie Państwa z przestępczością z tym związaną,
    rozwiązywane są metodą "po najmniejszej linii oporu dla urzędasa", a z
    oczywistą szkodą dla podstawowych praw obywatelskich (w tym wypadku
    bardzo mocnym ograniczeniem prawa własności z jednoczesnym wypaczenie
    pojęcia - ubezpieczenie).