    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jeszcze jedno....
    Date: Wed, 21 Apr 2004 15:39:53 +0200

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:458d.00000d08.40843dad@newsgate.onet.pl...
    > tym

    > Nie wiem czy uwierzysz, ale ten artykuł znajomy dostał właśnie przed
    skargą do
    > arbitra i wysłał go jako dowód w załączeniu do skargi! Wiesz co bank (BPH
    PBK)
    > odpowiedział na ten argument arbitrowi? Że JEST TO WŁASNY POGLĄD AUTORA
    > ARTYKUŁU!! :-o SZOK!

    A co miał napisać? :) Bank - jak zwykle - leci w wała. Jakby jeszcze
    zacytował jakąś znaną personę doktryny, profesora jakiegoś, to może by
    przeszło, a tak... :)

    > I jeszcze kilka innych "głupszych" argumentów przytoczył - wszystko w
    rękach
    > arbitra: zobaczymy na ile on naprawdę jest obiektywny!!
    >
    > P.S. Jednym z tych "głupich" argumentów przytoczonych przez bank był
    pogląd -
    > przedstawię go w formie przenośni-przykładu, bo inaczej dużo by pisać:
    > biorę pożyczkę 1.01.1990 r. na 20 lat. Spłacam regularnie przez 10 lat.
    Potem
    > przestaję. Bank nie przystępuje do egzekucji, bo... minęło już 10 lat i
    sprawa
    > jest przedawniona! Toż to bzdura totalna!!

    Ktoś nie rozumie o co chodzi w przedawnieniu.

    > Sprawa może być przedawniona 10 lat od momentu WSZCZĘCIA
    egzekucji/postępowania
    > (pomińmy szczegóły),

    Nie może.

    > a nie od momentu podpisania UMOWY o pożyczkę!

    Też nie może.

    Przedawnienie liczyć się można różnie w różnych sytuacjach, ale co do
    zasady: liczy się od dnia wymagalności należności (jak kredyt, to od
    wypowiedzenia), każda czynność zmierzająca do wyegzekwowania przed sądem
    przerywa jego bieg (np. wniosek o klauzulę wykonalności na BTE albo
    wniesienie wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego), a przedawnienie
    nie biegnie w toku sprawy (w sądzie lub u komornika).

    > A takie argumenty wystawia RADCA PRAWNY centrali BPH PKB w Krakowie!! Pani
    > Kasiu!! Do pracy szczebel niżej zapraszamy! Kasia - tak ma na imię ten
    radca
    > prawny!

    Cóż, poziom merytoryczny bankowych radców prawnych bywa zatrważająco niski.
    Ostatnio jeden taki wytoczył powództwo ekscydencyjne przeciwko (m. in.)
    oddziałowi swojego własnego banku (sic!) :))

    --
    Pozdrawiam,
    Washko