  • Data: 2007-04-27 19:10:02
    Temat: Re: karta kredytowa a historia kredytowa
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiam się nad tym czy dobra historia rachunku karty kredytowej
    > [regularne i terminowe spłaty całości zadłużenia] wpływają na
    > postrzeganie klienta przez bak - przy czym nie chodzi mi tu o
    > obniżenie czy zniesienie opłat za korzystanie z samej karty. Mam na
    > myśli tańszy kredyt hipoteczny, wyższy limit kredytowy, jakieś
    > dodatkowe bonusy których nie ma w samej karcie, itp. Z tego co mi
    > wiadomo w bardziej 'ubankowionych' krajach wyrobienie sobie dobrej
    > historii kredytowej jest bardzo ważne i korzystne dla klienta. Czy u
> [...]

    Banki raportują obecnie regularnie spłaty KK do BIK (co nie było tak powszechne
    jeszcze kilka lat temu), więc spłacając terminowo zadłużenie wyrabiamy sobie
    dobrą historię kredytową (jeśli ktoś regularnie korzysta z KK i spłaca to
    wystarczy zwrócić się do BIK po bezpłatny raport żeby zobaczyć jak to wygląda).
    Ale, jak już wspomniano w odpowiedziach, nie jest to u nas w kraju brane aż tak
    pod uwagę jak na Zachodzie. Np. mojej ciotce mieszkającej w Monachium bank, w
    którym brała kredyt hipoteczny zaproponował jej KK z wyższym limitem niż używana
    przez nią poprzednio, z niższym oprocentowaniem i z dłuższym grace-period widząc
    jak spłacała poprzednie KK w innym banku. U nas za regularne spłacanie KK można
    liczyć co najwyżej na prosty "kredyt na dowód" bez zaświadczenia albo szybszą
    decyzję kredytową dla niedużych kwot. Z doświadczenia wiem, że dla naszych
    banków regularne spłacanie KK wypada "gorzej" w naszej historii kredytowej niż
    ot taki zwyczajny kredyt ratalny np. za radio samochodowe.

    Pzdr. Parl Dro