    From: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta w Niemczech
    Date: Mon, 21 Jul 2008 13:40:17 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 21 Jul 2008 14:22:22 +0200, waldek napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Szukaem, ale nie mogem znale. Czy w Niemczech korzystniej jest pobiera
    > euro z bankomatu kart debetow visa Mbanku czy Polbanku? To samo pytanie
    > dotyczy patnoci w sklepach i na stacjach benzynowych. Czy mgby kto mi
    > odpowiedzie?

    Gdzieś ostatnio było porównanie mBank<>Polbank i wychodziło, że od kwoty
    grubo powyżej 100 euro (a nawet bliżej 200euro) opłaca się wyciągnąć z
    Polbanku mimo iż za wyciągnięcie zapłacimy 8 PLN. Przy mniejszych kwotach
    na pewno będzie lepszy polbank. Co do płatności bezgotówkowych to będzie
    lepszy Polbank, bo ma lepszy przelicznik.

    PS Jak chcesz sam sobie sprawdzić przeliczniki dla swoich kart to wejdź
    na stronę wikipedi i złóż dotację w wysokości 1 EUR z karty mBanku i
    Polbanku tylko pamiętaj aby wyłączyć przeliczanie przez PayPala.

    Xenocide