  • Data: 2008-08-11 20:36:39
    Temat: Re: karta z autoryzacją pin
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Zreztą miałem się okazję o tym przekonać, jak ktoś sobie robił zakupy
    > moją kartą, nie jedną i nie jeden raz.

    A byly to zakupy zrobione przy uzyciu paska magnetycznego, przez
    wpisanie numeru karty (i/lub odbicie karty), czy w ogole bez jej
    obecnosci? Bo wiesz, wyciaganie wnioskow z pomyslnej reklamacji
    transakcji zdalnych to jakby niezupelnie jest sensowne w tym
    przypadku.

    Wiemy ze nie byly to transakcje z chipem :-)

    > Nie jestem przeciwko chipom, bo rzeczywiscie chronią przed klonowaniem
    > kart, a nie w konfiguracji z pinem, ktory banki traktują jak bóstwo.

    Mozesz miec chipa "w konfiguracji z podpisem", nawet w UK, choc ludzie
    uwazaja ze jest inaczej. Problem nie w pinie lub podpisie, a w tym, ze
    podpis nie zapobiega transakcjom bez jego znajomosci.

    W przypadku kart tylko magnetycznych wyglada to zupelnie inaczej, bo
    one z natury sa bardzo niebezpieczne, podpis vs pin przesuwa
    zagrozenie miedzy bankiem i klientem. Karty chipowe bronia zarowno
    banku, jak i klienta, przed _wspolnym_ wrogiem.
    --
    Krzysztof Halasa