  • Data: 2016-03-05 01:33:58
    Temat: Re: komornik - zajęcie na rachunku bankowym
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 04 Mar 2016 14:08:03 +0100, janek z pola <a...@e...pl>
    wrote:
    > Czyli przychodzi komornik do banku, żąda zajęcia rachunku -
    powiedzmy, że na
    > rachunku jest 3.000 PLN. Środki są zużywane przez posiadacza
    rachunku -
    > powiedzmy, że to jest ROR i posiadacz używa go do codziennych
    płatności - w
    > sklepach, za rachunki, etc. Następnie w kolejnym miesiącu wpływa
    kolejne
    > 3.000 PLN, znowu posiadacz wydaje to kartą i przelewami. W kolejnym
    miesiącu
    > przychodzi kolejne 3.000 PLN - to w sumie już 9.000 PLN - znowu
> [...]
    10.000 PLN).

    Skąd wziąłeś ten scenariusz? W mBanku tak to nie działa,,
    miałem.przez to spięcie z infolinią. Wolne są tylko środki będące na
    rachunku ale sprzed zajęcia. Jeśli przed zajęciem było 3000 i weszło
    zajęcie to ta kwota jest wolna ale jeśli już w trakcie trwania
    zajęcia wejdzie kolejny przelew np. na 1000 to zastanie zabrany w
    całości na zajęcie. mBank interpretuje (interprerował - może, się coś
    zmieniło) to dość dziwnie, że kwota wolna dotyczy tylko środków już
    zgromadzonych a nie przyszłych.

    --
    Marek