    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: koniec kserowania
    Date: Mon, 14 Dec 2015 21:27:12 +0100
    <x...@4...net>
    <n4htdl$n5d$1@node2.news.atman.pl>
    <173gifh2pf231$.yq0zo16765pn.dlg@40tude.net>
    <n4i4m2$5bm$1@node1.news.atman.pl>
    <1236zgcbu95sh$.18to83qxz8dte.dlg@40tude.net>
    <n4jk09$l5s$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@4...net>
    <n4jqjg$j6j$1@node2.news.atman.pl>
    <j088ctdv0rlh$.pyaknks9lces$.dlg@40tude.net>
    <n4k2h0$rrb$1@node2.news.atman.pl>
    <566f1a69$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-12-14 20:37, J.F. wrote:
> [...]
    eyboard.html
    > Ladny przyklad, ale
    > -dopiero w 2012,

    Bo były mozliwosci. Wczesniej były inne.

    > -jeden bank ... a nie, kilka,

    Bo banki nie lubia innowacji. Kazda innowacja to zbedny wydatek. A nie
    przepraszam, na tony gówna w JavaScript mają nieprzebrane zapasy kasy.

    > -mamy 2015 ... cos sie pomysl nie rozprzestrzenil.

    Samochody elektryczne mamy od kilku lat. Możesz pokazać powód dla
    którego nie moglibysmi ich mieć wcześniej? Obawiam się że będzie
    nietechniczny.

    > Na nim sie nawet kalkulatora nie dalo zrobic :-)

    Kalkulatory dalo się zrobić na całkiem biednych cpu.

    Zerknij choćby tutaj:

    http://files.righto.com/calculator/sinclair_scientif
    ic_simulator.html

    4004 powstal właśnie jako chip do kalkulatora.

    > Poza tym ampera zasilania potrzebowal.

    Ojtam ojtam, nie mowimy o 4004 tylko o czymś o *mocy* obliczeniowej
    4004. I tak pewno 100 za dużej do przesuwania i xorowania bitów.

    > Z kartami nie widze, z bankomatami widze :-)

    W sensie że zdalnie upgrade firmware nie da się zrobić? Albo że technik
    nie ma jak pojechać i recznie mu zapodać? Fatalnie, w mojej
    rzeczywistości jakoś to działa bez problemu.

    > Palec jest bezposrednim dowodem, pin dosc posrednim.

    Palec jest bezpośrednim? Chyba nie wierzysz w bajki o uczciwych
    notariuszach?

    > Nie - Marian ukradl 1000 dowodow, a jak w jednym trafil, to zrobil
    > przekret na milion ...

    A pozostałe 999 zostawił u notariusza bo co ma nosić z powrotem. Nie,
    masz rację, wracamy do podpisów. Jak ma być rowność to każdy powinien
    dostać takiego samego kopa w dupę.

    > No, warunki trzeba miec. Tym niemniej sie znalezli i tacy - jak sie nie
    > da zabrac portfela z gotowka, to trzeba karte z pinem :-)

    Dlatego na mojej karcie wypisałem pin markerem a następnie nieudolnie
    zmazałem. Jakiś.

    > Wystarczy, ze 1% sprawdzi - juz wylapia jakis masowych oszustow.

    Dokładnie tak samo jak mogli by wyłapać gdyby mieli normalną bazę danych
    a nie zabawkę napisaną za x00mln. Kopanie danych z gatunku "bo Kowalski
    już 7 razy miał wycinany woreczek żółciowy" naprawdę jest w zasiegu
    intelektualnym nawet pracowników ministerstwa.

    > No, najpierw przydaloby sie z 10 lat opublikowania metody i badan
    > szerokiej publiki nad nowym szyfrem :-)

    Znajdujesz dziure, zmieniasz algo. W czym kłopot? Masz ten sam argument
    jak ludzie od dziurawych prezerwatyw: jedna na milion z dziurą == nie
    wolno używać żadnej.

    > Kazda wiedza jednak pomaga.

    Wiedza o tym że algorytm jest typu AES nic nie pomoże. Pomoże wiedza jak
    jest zbudowany generator liczb losowych. Tak m.in. wpadł mifare.